י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
רוחות מלחמה

מטוסי F-22 הגיעו לאזור, הקבינט מתכנס בבור וגלנט במסר בערבית ללבנונים

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב עדכן כי מטוסי F-22 של חיל האוויר האמריקני הגיעו לאזור תחת אחריות הפיקוד "כחלק מתזוזת הכוחות שנועדה להתמודד עם האיומים האיראניים ואיומי שלוחיה" | גלנט במסר לתושבי לבנון - בערבית

מטוסי F-22 הגיעו לאזור, הקבינט מתכנס בבור וגלנט במסר בערבית ללבנונים
השר גלנט בישיבה צילום: שחר יורמן

ברקע החשש מהסלמה בעקבות כוונת חיזבאללה לנקום את חיסול רמטכ"ל הארגון פואד שוכר וכוונת איראן לנקום על חיסול איסמעיל הנייה בטהראן, פיקוד המרכז של צבא ארה״ב הודיע רשמית כי מטוסי F-22 של חיל האוויר האמריקני הגיעו למזרח התיכון, "כדי להתמודד עם האיומים מצד איראן ושלוחותיה".

מטוס ה-F-22 האמריקני הוא מטוס ״עליונות אווירית״, שמשמש לתקיפה, לאיסוף מודיעין ולמשימות נוספות. מדובר במטוס קרב שנחשב למתקדם והיקר ביותר שיש בידי ארה״ב, והיא המדינה היחידה בעולם שמשתמשת בו - הוא לא נמכר לאף מדינה אחרת בעולם.

תקיפות בלבנון צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב בחמ״ל חטיבת המבצעים, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר, סגן ראש השב״כ ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

שר הביטחון יואב גלנט פרסם הערב מסר מיוחד לתושבי לבנון, בערבית: "תושבי לבנון, איראן השיעית והשפוטים שלה, ובראשם חיזבאללה, לקחו את לבנון ותושביה כבני ערובה לטובת אינטרסים עדתיים צרים. מדינת ישראל רוצה שקט, שגשוג ויציבות משני עברי הגבול הצפוני, ולכן לא תאפשר בשום אופן למיליציית חיזבאללה לערער את היציבות בגבול ובאזור".

"אם חיזבאללה ימשיך בתוקפנותו, ישראל תלחם בו במלוא העוצמה. זכרו את החרטה של נסראללה על ההרפתקה המסוכנת והבלתי מחושבת מאוגוסט 2006, למדו את הלקח כדי לא להגיע להרפתקה מסוכנת באוגוסט 2024", הוסיף גלנט.

צילום מסךשר הביטחון יואב גלנט במסר לתושבי לבנוןצילום: צילום מסך

מוקדם יותר מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו משגר, חוליית מחבלים, מבנים צבאיים ומספר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים כפר כילא, יארין, רשף, א-טירי וחולא שבדרום לבנון.

הערכות של גלנט עם בכירי הצבא צילום: שירה קינן
 
בישראל מבהירים כי יגבו מחיר כבד במקרה של מתקפה גדולה, בפרט אם זו תביא לפגיעה באזרחים. המסר שהועבר לקהילה הבינלאומית הוא שאם מתקפה מצד חיזבאללה תפגע באזרחים זו חציית קו אדום שהתגובה עליה תהיה חמורה ולא פרופורציונלית, כפי שהרג 12 הנערים והילדים במג'דל שמס היה חצייה של קו אדום.
 
ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני פנתה לנשיא איראן מסעוד פזשכיאן וביקשה ממנו שיימנע מהסלמת המצב במזרח התיכון, אתמול פנה הנשיא האיראני לחמינאי שקובע את מדיניות החוץ של איראן וביקש ממנו לא להביא את איראן למלחמה כוללת מחשש שכלכלת איראן תקרוס.
 
בינתיים מנהיג החות'ים עבד אל-מלכ אל-חות'י, טען היום כי התגובה שלהם לתקיפה הישראלית של מכלי הדלק בנמל חודיידה תקיפה שבוצעה בתגובה לפגיעת הכטב"ם הקטלנית בתל אביב "בלתי נמנעת ומגיעה".  לדבריו: "התגובה המאוחרת היא נושא טקטי, כדי שתהיה לה השפעה על האויב".
לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל איראן יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}