י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אנשי דאעש

סוכנויות ביון זרות מסרו מידע לאוסטריה על תכנון פיגועי ענק

שלושה צעירי דאעש תכננו פיגוע התאבדות בהופעות ענק באוסטריה, הרשויות האוסטריות מסרו כי שלושת הצעירים תכננו פיגועים עם כימיקלים ומטעני חבלה

סוכנויות ביון זרות מסרו מידע לאוסטריה על תכנון פיגועי ענק
משטרת אוסטריה צילום: pixabay

המשטרה באוסטריה חוקרת שלושה צעירים החשודים בתכנון פיגוע התאבדות בהופעה מוזיקלית בווינה.

סוכנויות ביון זרות סייעו לרשויות לחשוף את התוכנית, כך לפי שר הפנים של המדינה גרהרד קרנר. מקור בטחוני אמר ל-CNN כי ארה"ב שלחה אזהרות לרשויות בווינה על התכנון. המארגנים ביטלו שלוש הופעות, שהיו אמורות להתקיים מיום חמישי עד שבת.

החוקרים חשפו מאגר של כימיקלים, מטעני חבלה בביתו של החשוד המרכזי, חבר בדאעש בן 19. החשוד שנעצר ביום רביעי בבוקר בעיירה טרניץ שבמזרח וינה תכנן להתאבד ולרצוח "מספר רב של אנשים", כך לדברי הרשויות האוסטריות.

"הוא אמר שהוא התכוון לבצע פיגוע באמצעות חומרי נפץ וסכינים", אמר הייג'אווי-פירצ'נר, ראש שירות ביטחון הפנים של אוסטריה לכתבים בווינה. "מטרתו הייתה להרוג את עצמו ומספר רב של אנשים במהלך הקונצרט, היום או מחר".

שני חשודים נוספים נעצרו, בני 17 ו-15. בן ה-17 עבד בחברה שהייתה מספקת שירותים במקום ההופעות. הוא היה ליד האצטדיון כשנעצר. השלושה כולם ילידי אוסטריה עם רקע טורקי, צפון מקדוני וקרואטי. לגבי הנער הבן ה-15 התובעים יחליטו בהמשך אם הוא היה מעורב ישירות במזימה או רק היה צופה.

אוסטריה דאעש פיגועי טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}