י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בשווי 1.9 מיליארד דולר

ישראל מכרה מערכת הגנה אווירית למדינה ששמה לא פורסם

התעשייה האווירית סגרה עסקת ענק עם מדינה ששמה לא פורסם, במסגרת עסקה בין מדינות שהוביל משרד הביטחון. הביקושים לציוד צבאי מתוצרת ישראל בשיא.

ישראל מכרה מערכת הגנה אווירית למדינה ששמה לא פורסם
כיפת ברזל בפעולה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התעשייה האווירית סגרה עסקת ענק לאספקת מערכות הגנה אווירית בסך 1.9 מיליארד דולר עם מדינה ששמה לא פורסם. מדובר בעסקה בין מדינות שמוביל משרד הבטחון, ובמסגרתה התעשייה האווירית תהיה הקבלן הראשי לייצור מערכות הגנה באוויר למשך שבע שנים עבור אותה מדינה. כך דיווחה היום החברה.

בעוד שמספר מדינות באירופה הטילו איסור על יצוא של ציוד צבאי לישראל, וחלקן הודיעו כי הן שוקלות להגביל את היצוא, הביקושים לציוד צבאי מתוצרת ישראל בשיא - במיוחד לאחר שהתעשיות הישראליות הפגינו ביצועים מצויינים של המערכות שפיתחו בזמן אמת בתקופת המלחמה.

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "התעשייה האווירית גאה על חתימת חוזה אסטרטגי ורחב היקף זה, אשר מעיד על שיתוף הפעולה ההדוק הקיים מול משרד הביטחון, יחד עם לקוחותינו ברחבי העולם. אנו רואים בחתימת החוזה הבעת אמון משמעותית מצד הלקוח ומערכת הביטחון, בעליונותה הטכנולוגית של התעשייה האווירית, אשר ממשיכה לייצר פתרונות פורצי דרך לביטחון מדינת ישראל ולבעלי בריתנו ברחבי העולם. השקעת החברה בתחום המחקר והפיתוח מציבה בשורה הראשונה את המערכות והיכולות הטכנולוגיות המתקדמות לשדה הקרב העתידי, אשר באות לידי ביטוי גם במלחמת חרבות ברזל".

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, מוצרי הדגל של התעשייה האווירית הם מערכות "חץ 2" ו"חץ 3", שנכסו לפעילות מבצעית במלחמה הנוכחית ביירוט הטילים החות'ים מעל האטמוספרה ורחוק מגבול ישראל. בצל המלחמה, רשמה התעשייה האווירית את הרבעון הרווחי ביותר בתולדותיה הרווח עלה ב-48% לסך של 135 מיליון דולר, ההכנסות החברה עמדו על 1.4 מיליארד דולר, עליה של 15%, וצבר ההזמנות שלה זינק ל-19 מיליארד דולר.

כיפת ברזל התעשייה האווירית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}