י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בריאיון ל"טיים"

נתניהו: "לא ערערתי מספיק, אם בכלל, על הקביעה שחמאס מורתע"

נתניהו העניק ריאיון נרחב למגזין "טיים", בו הסביר בין היתר את העברת הכסף הקטארי: "רצינו למנוע קריסה הומניטרית" | על אחריותו ל-7 באוקטובר: "תמיד מסתכלים אחורה ושואלים אם היינו יכולים לעשות דברים כדי למנוע זאת"

נתניהו: "לא ערערתי מספיק, אם בכלל, על הקביעה שחמאס מורתע"
ראש הממשלה נתניהו בלשכתו צילום: לשכת נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק ריאיון בלעדי למגזין "טיים" האמריקני, במהלכו התייחס לאיומים מצד איראן וחיזבאללה - ולאחריותו על המחדל שהוביל לטבח השבעה באוקטובר. 

נתניהו נשאל האם מלחמה עם חיזבאללה היא עניין מוגמר, והשיב: "אני חושב שעל חיזבאללה לשקול היטב את ההשלכות של מתקפה על ישראל, ופתיחת מלחמה רחבה איתנו. אני חושב שאם הם דנים בזה - הם צריכים לחשוב פעמיים". 

נתניהו נשאל האם יסכים לעסקת חטופים שלא תוביל להשמדת חמאס ברצועה: "לא. אני לא חושב. ואני חושב שיש הסכמה רחבה בישראל שאם נסכים לדבר כזה, דברים יחזרו על עצמם. יהיו שוב חטיפות בעתיד, יהיו עוד שבעה באוקטובר, ואפילו דברים חמורים יותר". 

עוד הוסיף: "אנחנו צריכים להגיע ל-2 המטרות - שחרור החטופים וניצחון במלחמה. אני מחויב לשחרור כל החטופים, ואני חושב שהדרך שבה אנו נוקטים, היא הדרך היחידה שבה נשיג את שחרורם". 

יחד עם זאת, ראש הממשלה התנצל לראשונה על חלקו במחדל שהוביל לטבח: "אני מתנצל עמוקות שמשהו כזה קרה. אתה תמיד מסתכל לאחור ושואל האם יכלנו לעשות משהו שהיה מונע זאת?".

כשנשאל האם יתפטר השיב: "אשאר בתפקיד כל עוד אני מאמין שאוכל להוביל את ישראל לעתיד של ביטחון ושגשוג".

לדברי ראש הממשלה נתניהו, "7 באוקטובר הוכיח שמי שאמר שחמאס היה מורתע שגה. אני לא ערערתי מספיק, אם בכלל, על ההנחה הזו שהייתה משותפת לכל גופי הביטחון". נתניהו השיב לגבי העברת הכסף הקטרי: "זו הממשלה שהייתה לפני והממשלה שהייתה אחרי".

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל מגזין טיים עסקת חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}