י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
צפו בגלריה

הועידה השנתית של שיטת הרב וובר נערכה בירושלים

הועידה השנתית של שיטת הרב וובר נערכה באולמי פביליון בירושלים. 'שיטת הרב ובר' מתמחה באבחון קידום וליווי ילדים מתבגרים ומבוגרים המתקשים בלימודי הקודש ובהתקדמות האישית המתפתחת, צפו בגלריה

הועידה השנתית של שיטת הרב וובר נערכה בירושלים
הועידה השנתית של שיטת הרב וובר צילום: מאיר אדרי

ליטאי, חסיד ויז'ניץ, יהודי מצפת וחבדני''ק מירושלים התיישבו מול אברך משי מתולדות אהרן ויהודי ספרדי תלמיד חכם, כדי לטכס עצה משותפת ולהעמיק בתיק המורכב, להבין מה הם הגורמים המרכיבים את הקושי ואיך ניתן לפתור את הפלונטר...

לא, זו לא התחלה של בדיחה, זה תיאור אותנטי של חויה מפעימה שחוויתי ביום שלישי פרשת מטו''מ בועידה השנתית של 'שיטת הרב וובר' שהתקיימה באולמי פביליון המפוארים בשכונת תלפיות בירושלים, ועידה שכללה תכנים מקצועיים באווירה מלכדת ומגבשת, מחזות מרגשים והרצאות מחכימות ומעשירות, הועידה שהפכה בשנים האחרונות לאחד האירועים המדוברים בתחום הלמידה המקצועית, כאשר בכל שנה מתאספים המלמדים הפרטיים מלקדי"ם - (מלמדים מקדמים) בעגה המקצועית ליום גיבוש עשיר ומגוון הכולל דיונים מקצועים פנימיים, העשרה מקצועית ע"י טובי המרצים ואנשי המקצוע, אוירה גיבושית מלכדת וייחודית.

'שיטת הרב ובר' המתמחה באבחון קידום וליווי ילדים מתבגרים ומבוגרים המתקשים בלימודי הקודש ובהתקדמות האישית המתפתחת, פונה למגוון הקהלים הרלונטיים במשימת שליחות מקצועית, כאשר טבעת השיטה מקיפה כיום את הארץ כולה בתגבור כמות הקורסים השונים ופריסת מלקדי''ם מקצועיים בתלמודי התורה ובישיבות הקדושות.

הועידה השנתית

הועידה השנתית אשר נועדה לגבש את הצוות המורחב המונה כמה מאות מלקדי''ם מדריכים ומאבחנים הביא לידי ביטוי בתכנים השונים ובקונספט הכללי של הועידה, את יחודיותה של השיטה בבניית 'תהליכים' שלביים וממוקדים המותאמים לכל תלמיד ותלמיד, כאשר כבר באבחון עצמו המאבחן ישרטט תכנית אסטרטגית רב שלבית הכוללת את המגמה ואת שלבי הביצוע הכוללים הנחיות מעשיות בשטח, ולאחמ''כ המלקדי''ם תחת שרביטם של המדריכים מבצעים את שלבי התהליך כולו בהתאמה אישית שבועית מודרכת לפי רמתו והתפתחותו של התלמיד.

יחודיות זו באה לידי ביטוי הן בטיפים המקצועיים אותם רכשו המלקדי''ם במהלך הועידה, הן בתכנית המנטורים הענקית אשר התקיימה כתחרות מקצועית בין צוות המדריכים,כאשר מאות מלקדי''ם רכונים על דפי המקצוע ומצחם חרוש תלמים להגות ולתכנן תכנית התמודדות שלבית לתיק הרלוונטי,

נשיא ומייסד השיטה הרב וובר

בהמשך נשמעו בקשב רב דבריו המרתקים והמעשירים של נשיא ומייסד השיטה הרב ישעיהו וובר שליט''א, אשר שרטט בפני המשתתפים את נקודות האבחנה לאורך התהליך ואף שיתף באנקדוטות מרתקות מתוך חדר האבחונים בתיאורים חיים על חויות אבחוניות של קידום מעשי מורגש מהאבחון הראשוני עד לאבחון החוזר כעבור תקופה.

הרב המבוגר יו"ר האיגוד

הרב המבורגר יו''ר איגוד מלמדי השיטה ומאבחן בכיר אשר הנחה את הערב בטוב טעם תיאר את מקל הלמידה עליו נשענים התלמידים המתקשים במהלך שנות לימודיהם כאשר כל תקוותם היא להתפטר מהמקל המעיק המנציח את הנכות הלימודית ומלקד''י השיטה אמונים על פיתוח היכולות הקוגנטיביות אשר יסייעו להם להפוך לאישיות לומדת עצמאית.

פאנל מרתק

פאנל מרתק נערך בין המאבחנים הבכירים הרב ישי צוברי הרב דוד שווארץ הרב ישעיהו וובר והרב דוד המבורגר על שאלות שעלו מתוך הקהל בקידום תהליכים שונים ותובנות מן השטח.

המנהל הרב וויס

את המנהל הדגול אשר חולש על המערכת העניפה הזו הרב דוד יונה וייס אני פוגש בפינה חיצונית בהתייעצות קדחתנית , לאחר בירור אני מבין כי הרגע נסגרו פרטים אחרונים על הקורס החדש שייפתח בעוד יומיים בעיר ערד, ופרטים ראשוניים על קורסים נוספים בדרום ובצפון הארץ, זמן לשאלות לא היו לו, התחננתי אם יוכל לסכם לי בשתי מילים את תחושותיו האישיות במהלך הועידה הזו, שתי מילים? 'השיטה בתפארתה' !!!

הסיפור שלא הותיר עין יבשה

הקהל כולו מתנייד לאולם צמוד ערוך ברוב פאר והדר עם שולחנות ערוכים כיד המלך, נוטלים ידיים לסעודת סיום כל סדר מסכתות הש''ס בסדר מועד....מה קרה? מתברר כי היה פעם ילד אחד אשר התקשה בלימודיו ולאחר שאובחן בשיטת הרב וובר הוצמד לו מלק''ד בשיטה ולאחר תהליך מהותי התקדם ועשה חיל בלימודיו וכיום הוא מסיים את כל סדר מועד בבהירות ובהבנה, הילד שבגר בנתיים עולה על הבמה ומרגש את כולם עד כדי דמעות כאשר הוא מספר כי אמו עליה השלום הפצירה בו טרם פטירתה על ערש דוי כי ילך ללמוד את הקורס של שיטת הרב וובר כדי להטעים ולהצעיד ילדים נופים בדרך שבה הוא הלך והצליח, כיום הוא עוסק בתחום ומקדם בהצלחה יתירה ילדים ומתבגרים מתקשים ב''ה.

תוכניות מרתקות

הלילה פרש את כנפיו אבל התכנויות רודפות זו את זו הרב שלמה מילר בהרצאה מחזקת ומאלפת, מר צביקה עידן מרצה על יצירת רפור מותאם, מזכרת יפהפיה מחולקת, תפילת ערבית מרוממת, נפרדים בגעגוע, מותשים מרוצים וממוקצעים.

תפסתי טרמפ עם כמה מלקדי''ם מהשיטה עד למקום מגוריי המרוחק, חלמתי על דממה ברכב ותנומה קצרה המאימה לשעה המאוחרת, אבל המלקדי''ם עסוקים שם, אני שומע אותו שואל, תגיד, אם יש לו קושי בגמישות הגיונית איך אני מנגיש לו את ההבדל בין נשך לתרבית?...

הבנתי כבר הכל, כך, אבל בדיוק כך הופכים ילד מתקשה לאישיות לומדת גמרא!!!.

שיטת הרב וובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}