ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"חושבים אלף פעמים"

"כבר לא רואה את הכותרות על האיומים שראינו בימים הקודמים"

באבק יצחקי ('איראן אינטרנשיונל') על הלך הרוח באיראן בזמן ההמתנה הישראלית לתגובה: "העם לא רוצה מלחמה"

"כבר לא רואה את הכותרות על האיומים שראינו בימים הקודמים"
מצעד צבאי בטהראן צילום: שאטרסטוק

גם הבוקר (חמישי) רבים מאזרחי ישראל שואלים את עצמם מתי, אם בכלל, יגיבו איראן וחיזבאללה על החיסולים בטהרן ובביירות שאירעו במהלך השבוע האחרון. באבק יצחקי ('איראן אינטרנשיונל') שוחח עם ניסים משעל וגאולה אבן־סער והביא פרטים נוספים על הלך הרוח במדינה בימים אלה.

"קראתי בבוקר את העיתונים באיראן, אני כבר לא רואה את הכותרות על האיומים שראינו בימים הקודמים, הם נרגעו ועברו לדברים שיותר חשובים בתוך איראן, הכלכלה", טען. "הפעם אני לא מהמר, אבל אני רואה שהתגובה תבוא, זו ההערכה שלי, איזשהי תגובה תהיה. איראן היא לא צפון קוריאה. היא רוצה להיות מחוברת לעולם, איכות החיים מאוד חשובה לעם האיראני ויש להם עוד אינטרסים מאוד חשובים חוץ מהכלכלה. תוכנית הגרעין שהם שכל כך סבלו בשביל להגיע לפצצת אטום, הם על סף והם לא רוצים שזה ייהרס, אז הם חושבים אלף פעמים".

"תומכי המשטר לא מפחדים משום דבר"

בהמשך הוסיף: "פרסמנו אתמול בלילה חשיפה די חשובה - נשיא איראן החדש מגיע לבית המנהיג חמינאי ומפציר בו, מבקש ואפילו מתחנן שיוריד את רף התגובה. כי התגובה היא לא ביד הנשיא, מדיניות החוץ והביטחון רק בידי המנהיג והוא מחליט מה יעשו. העניין הכלכלי והפנימי של איראן בידי הנשיא, והוא מתחנן לא לעשות את זה כי זה עלול להביא מלחמה. יכול להיות שהחשיפה הזאת היא דווקא הסולם ממנו יכול לרדת המנהיג. אם לא תהיה תגובה מאוד קשה, תמיד אפשר להאשים את הנשיא שהוא ביקש. אם אתה שואל את תומכי המשטר, הם לא מפחדים משום דבר, הם יכולים למחוק את ישראל. אבל אם הולכים לעם הפשוט, שקונה כרגע בשר פעם בחודש, הם באמת דואגים ואני רואה את זה ברשתות החברתיות. העם לא רוצה מלחמה". 

"הם כבר מדברים לאיזו תחנת דלק ללכת ולעמוד בתור אם תהיה תגובה איראנית והם יחכו לתגובה ישראלית", העם האיראני במצב מאוד קשה. לשלטון באיראן חשוב העם, אין להם כזה חוזק שלטוני, הם יכולים לדכא את העם אך חשוב להם שהעם יירגע. הם עוד לא שכחו את המהומות לפני שנה וחצי והסנקציות. תגובה עם הפרוקסי באה בחשבון, הם יכולים לקבל את זה הרבה יותר טוב ולצאת בזול. הם לא רצו את חאלד משעל כמחליפו של הנייה, והם קיבלו את האיש שרצו פחות או יותר. יש להם כרגע השפעה מאוד גדולה ברצועה, ביהודה ושומרון, בחיזבאללה, יש להם את החות'ים. טבעת החנק מתחזקת ולצערי העולם שותק". 

באבק יצחקי איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}