י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דחה את הבקשה

המושל להורים שמתנגדים לעשרת הדיברות: "תגידו לילד לא להסתכל"

בתביעה שהגישו הורים נגד מושל לואיזיאנה, נטען כי ההוראה להציב את עשרת הדיברות בכיתות "לוחצת באופן לא חוקתי על התלמידים לקיים מצווה דתית, ואימוץ של התוכן הדתי". התובעת הכללית של לואיזיאנה, מבקשת מבית המשפט לדחות את התביעה

המושל להורים שמתנגדים לעשרת הדיברות: "תגידו לילד לא להסתכל"
עשרת הדיברות באנגלית צילום: pixabay

הורים שמתנגדים להצגת עשרת הדיברות בבתי ספר ציבוריים בלואיזיאנה, "צריכים פשוט להגיד לילד לא להסתכל". כך אמר המושל ג'ף לנדרי הרפובליקני כשתיאר כיצד ממשלתו מתכוונת להגיב לתביעה נגד הדרישה לתלות את עשרת הדיברות בכל כיתות בית הספר הציבוריים.

"כשאתה בוחר אנשים בבחירות והם הרוב, אז הרוב הזה יכול לשלוט", אמר לתקשורת. "הייתי אומר להורים האלה הוא שאם הפוסטרים האלה בבית הספר לא מוצאים חן בעיניהם, והם מוצאים אותם כל כך וולגריים, פשוט תגידו לילד לא להסתכל עליהם" אמר.

במסיבת עיתונאים אמרה התובעת הכללית של לואיזיאנה, ליז מוריל, כי היא מבקשת מבית המשפט לדחות תביעה שהוגשה על ידי קבוצות זכויות אדם ותשע משפחות מאמונות שונות המבקשות לבטל את החוק. 

התביעה טוענת כי הצבת עשרת הדיברות בכיתות "לוחצת באופן לא חוקתי על התלמידים לקיים מצווה דתית, ואימוץ של התוכן הדתי". על פי החוק החדש, לבתי הספר יש עד ינואר להציג את עשרת הדיברות בכיתות, אם כי על פי הסכם שאושר על ידי שופט פדרלי בחודש שעבר, המדינה אינה יכולה "לפרסם עצות, כללים או תקנות בנוגע ליישום נכון של הפוסטרים" עד 15 בנובמבר, אז צפוי פסק דין.

לא ברור איך החוק ייושם אם בסופו של דבר יובא לבית המשפט העליון. ב-1980 פסק בית המשפט העליון נגד חוק דומה בקנטקי, ואמר שהוא אינו חוקתי. עם זאת, בשנים האחרונות בית המשפט מקל יותר בפסיקותיו בנושאי דת בבתי הספר.

כזכור כפי שדיווחנו לואיזיאנה הפכה למדינה הראשונה בארצות הברית בה חובה להציג את עשרת הדיברות בכיתות בתי הספר הציבוריים. על הצעת החוק חתם המושל הרפובליקני ג'ף לנדרי.

החקיקה מחייבת להציג את עשרת הדיברות ב"גודל שניתן לקריאה" בכל הכיתות הציבוריות, מגן ילדים כולל אוניברסיטאות במימון המדינה. למרות שהצעת החוק לא קיבלה אישור סופי מלנדרי.

הצעות חוק דומות המחייבות הצגת עשרת הדיברות בכיתות הוצעו במדינות אחרות כולל טקסס, אוקלהומה ויוטה. עם זאת, בשל איומים על מאבקים משפטיים על החוקתיות, אף מדינה מלבד לואיזיאנה לא הצליחה להעביר את הצעת החוק.

לואיזיאנה עשרת הדיברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}