י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
התפתחות דרמטית

בג"ץ הורה לקיים בחירות לרבנות הראשית עד לסוף החודש הבא

בג"ץ הורה: "לקבוע מועד לקיום הבחירות לרבנות הראשית בהקדם – ולא יאוחר מיום 30.9.2024". כמו"כ בית המשפט העליון קובע כי הדיין הרב אליעזר איגרא יוכל להתמודד למרות שבעוד יומיים יגיע לגיל 70

בג"ץ הורה לקיים בחירות לרבנות הראשית עד לסוף החודש הבא
הרבנות הראשית לישראל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בית המשפט העליון הוציא היום (חמישי) צו מוחלט ולפיו הבחירות לרבנות הראשית יתקיימו עד לכ"ז אלול אחרי שנדחו פעם אחר פעם בגלל מספר מחלוקות.

הצו גם מתייחס למחלוקת שגרמה לעיכוב בבחירות לרבנות הראשית והיא פסיקת בג"ץ הקובעת כי על הרבנים הראשיים לשקול מינויי נשים בגוף הבוחר ומורה למ"מ הרבנים לשקול את המינויים אך מבהיר כי אי השלמת מינויים אלו לא יובילו לדחיית הבחירות.

"הצו מורה כי בטרם עריכת הבחירות, על ממלאי מקום הרבנים הראשיים לעניין סעיף 7(8) לחוק הרבנות הראשית להשלים את המינויים החסרים לאסיפה הבוחרת בהתאם לדין, אולם אין באי-השלמת מינויים אלה כדי לעכב את עריכת הבחירות". 

בנוסף, בית המשפט הבהיר כי בשל נסיבות העניין החריגות, מועמד שעמד מבחינת גילו בתנאים להתמודדות על תפקיד הרב הראשי במועד האחרון לקיום הבחירות על פי החוק, יהיה רשאי להתמודד בבחירות גם במועד הנדחה.

המשמעות של הפסיקה הזאת היא שהדיין הרב אליעזר איגרא יוכל להתמודד לתפקיד הרב הראשי למרות שבעוד יומיים יגיע לגיל 70, גיל שעל פי חוק לא ניתן להתמודד יותר על משרת הרב הראשי.

הרבנות הראשית הרב אליעזר איגרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}