י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דמות מופת של מחנך

אבל בעולם החינוך: הרה"ג רבי חונא מרדכי טייטלבאום זצ"ל

אבל כבד בעולם התורה והחינוך: הרה"ג רבי חונא מרדכי טייטלבאום זצ"ל מגדולי ומחשובי המחנכים בירושלים שנתבקש לישיבה של מעלה. 'בחדרי' על הליכות חייו והרבצת התורה

אבל בעולם החינוך: הרה"ג רבי חונא מרדכי טייטלבאום זצ"ל
הגאון רבי חונא מרדכי טייטלבאום זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: צער עמוק ויגון קודר התבשר עולם התורה והחינוך על הסתלקותו לשמי רום של הגאון רבי חונא מרדכי טייטלבאום זצ"ל, מחשובי המחנכים בירושלים אשר השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה והוא בן ס"ב שנים, לאחר שנזדכך בייסורים וקיבלם באהבה.

הרב טייטלבאום זצ"ל נולד וגדל בעיר בת ים לאביו הרה"ח ר' דוד ז"ל ולאמו מרת רבקה שתחי', אשר הנחילו לו מנעוריו יראת שמים טהורה ודרכי יושר. בצעירותו זכה ללמוד בישיבת היישוב החדש בתל אביב, שם הניח את היסודות לעלייתו בתורה וביראה. משם המשיך את מסע התעלותו בישיבת תורה אור המעטירה, בה דבק מאוד במורו ורבו הגאון רבי חיים פנחס שיינברג זצ"ל, אשר חיבבו כבנו וראה בו תלמיד מובהק.

לאחר נישואיו עם רעייתו הרבנית מרים תחי', בתו של הגאון רבי שלמה פישר זצ"ל ראש ישיבת 'זהב מרדכי' איתרי , קבע את משכנו באוהלה של תורה והמשיך ללמוד בכולל של ישיבת תורה אור במשך מספר שנים. בתקופה זו הוסיף לגדול בתורה ובעבודת ה', כשהוא דבק בחמיו הגדול ושואב ממנו תורה ויראת שמים.

בהמשך דרכו, פנה הרב טייטלבאום זצ"ל בהכוונת חמיו הגדול, לעסוק במלאכת הקודש של חינוך הדור הצעיר. תחילה שימש כמנהל חינוכי במוסדות "לציון ברינה" של חסידות קרלין, שם הטביע את חותמו החינוכי הייחודי. לאחר מכן, החל ללמד תינוקות של בית רבן בתלמוד תורה "הרי יהודה" בקרית יערים, ובהמשך עבר לת"ת "המסורה" בירושלים.

במשך עשרות בשנים הרביץ תורה והעמיד תלמידים הרבה, היה לדמות מופת של מחנך מסור ואוהב. תלמידיו הרבים מעידים על דרכו הייחודית בהנחלת התורה והיראה, על אהבתו הגדולה לכל תלמיד ותלמיד, על תרומתו הגדולה בעיצוב אישיותם הרוחנית, ועל היותו דוגמה חיה של עובד ה' אמיתי.

לצד עבודתו בקודש בשדה החינוך, היה הרב טייטלבאום זצ"ל פעיל נמרץ בצדקה וחסד. הוא עמד בראש מפעלי צדקה שכונתיים, סייע בהקמת בתי כנסת, ודאג לכל נצרך. ביתו היה פתוח לרווחה, והוא היה ראש וראשון לכל דבר שבקדושה.

מכריו מספרים בהתפעלות על מידותיו התרומיות, על ענוותנותו הרבה ועל אהבת הבריות שפיעמה בקרבו. במיוחד הצטיין במצוות כיבוד הורים, כשהוא מקדיש זמן רב לטיפול במסירות באמו תבדל"א.

הרב זצ"ל היה איש משפחה מסור בכל מאודו. הוא היה דוגמא ומופת לבעל נאמן, אב אוהב וסב מסור. בני משפחתו מעידים על אהבתו הגדולה והדאגה האינסופית שהרעיף עליהם.

הרב טייטלבאום זצ"ל הותיר אחריו מורשת מפוארת של תורה, חסד וחינוך. יבדלו לחיים טובים וארוכים אמו מרת רבקה תחי', רעייתו הרבנית מרים תחי', בנו: הרב מנחם, חתניו: הרב יעקב גודמן והרב אוריאל נויברט, וכל צאצאיו היקרים. כולם ממשיכים בדרכו המסורה, דרך התורה והעשייה למען הכלל והפרט.

בהלווייתו, שיצאה אתמול יום רביעי לסדר 'איכה אשא לבדי' מבית ההלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות, השתתפו המוני מלווים, ביניהם רבנים, ראשי ישיבות, מחנכים ותלמידים לרוב, אשר באו לחלוק כבוד אחרון למחנך הדגול. המספידים עמדו על אישיותו המיוחדת, על מסירותו לתורה ולחינוך, ועל מעשי החסד הרבים שעשה בצנעה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב חונא מרדכי טייטלבאום המסורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}