י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אחרי האירוע החמור

דרישה בכנסת לגינוי והעמדה לדין בעקבות הסרת כיסוי ראש מאישה דתייה

קריאת זעזוע בכנסת: נייר עמדה חדש דורש גינוי והעמדה לדין בעקבות הסרת כיסוי ראש מאישה דתייה. אירוע חמור בפתח תקווה הוביל לפרסום נייר עמדה מטעם השדולה למען האישה החרדית והדתית בכנסת, הקורא להגן על זכותן של נשים דתיות לחיות את חייהן על פי אמונתן

דרישה בכנסת לגינוי והעמדה לדין בעקבות הסרת כיסוי ראש מאישה דתייה
משכן הכנסת צילום: הדס פרוש / פלאש 90

נייר עמדה חדש שפורסם מטעם השדולה למען האישה החרדית והדתית בכנסת מבקש להדגיש את החומרה בפגיעה בזכותן של נשים דתיות לחיות את חייהן על פי אמונתן, זאת בעקבות אירוע חמור בו הוסרה כיסוי ראש של אישה דתייה בהפגנה בפתח תקווה. המקרה עורר סערה ציבורית רחבה והביא לאיחוד של קולות מכלל המגזרים הקוראים להעמדה לדין של האחראים למעשים מעין אלו.

במוצאי שבת האחרון, במהלך הפגנת שמאל שנערכה בפתח תקווה, תועדה אחת המפגינות כאשר תלשה את כיסוי הראש מראשה של חגית תלם, חברת מועצה בעיר. הסרטון של האירוע, שהופץ ברחבי הרשת, הראה את חגית ללא כיסוי ראשה, וגרם לפגיעה ולהשפלה קשה. האירוע זכה לתשומת לב ציבורית רחבה וגרר גינויים מקיר לקיר.

השדולה למען האישה החרדית והדתית, המובלת על ידי יו"ר ח"כ לימור סון הר מלך, הגישה נייר עמדה נחרץ למשרד לביטחון לאומי בו היא דורשת להעמיד לדין את האחראית לפגיעה ולגנות את המעשה. "זהו חציית קו אדום בכל הנוגע לכבוד האדם וחירותו," אמרה ח"כ סון הר מלך. "החברה הישראלית חייבת להבין שהסרת כיסוי ראש של אישה דתייה הוא לא רק פגיעה בצניעות אלא גם פגיעה בזכותה הבסיסית לחופש דת."

מלכהלי בלוי חנוכה, מנהלת השדולה, הוסיפה כי מדובר במקרה שדורש טיפול יסודי ומעמיק. "אנו קוראות לכל הגורמים הממשלתיים והחברתיים לפעול יחד כדי למגר תופעות כאלה," אמרה בלוי חנוכה. "אין מקום לפטרונות והתנשאות כלפי נשים שבחרו לחיות את חייהן על פי אמונתן."

הנייר זוכה לתמיכה רחבה מצד ארגוני נשים רבים בפרט וארגונים נוספים בכלל בינהם יהודית, שוברות שוויון, מאירים, להבה, חותם, תורת אומנותן ועוד "אין זה מתקבל על הדעת שנשים ירגישו מאוימות בציבור בגלל אמונתן," ציינה ענת גופשטיין, מנהלת השדולה. "עלינו לעבוד יחד למען חברה שבה כל אישה תוכל לחיות לפי איך שהיא בוחרת ללא חשש מהשפלה או פגיעה."

בנוסף לקריאה להעמדה לדין, השדולה דורשת להטיל צו איסור פרסום על תמונות וסרטונים של המקרה. "עלינו להגן על זכויותיהן של נשים בכל מקום ובכל מצב," נמסר מנשות השדולה. "לא ייתכן שתמונות משפילות יופצו ברשת וימשיכו לפגוע באישה שחוותה הטרדה כה קשה."

לסיכום, נייר העמדה החדש מהווה קריאת זעזוע נוכח האירועים האחרונים ומדגיש את הצורך בהגנה על נשים דתיות בישראל. השדולה מקווה שצעדים אלו יביאו למודעות ולשינוי אמיתי בשטח, מתוך הבנה והכרה בכבודן של הנשים ובזכותן לחיות על פי בחירתן האישית והדתית.

כיסוי ראש פתח תקווה לימור סון הר-מלך השדולה למען האישה החרדית והדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}