י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לפחות חמישה נהרגו

הפלישה האוקראינית נכנסת ליומה השלישי; הרוסים מאיימים: "נכבוש את קייב"

הפלישה החריגה של החיילים האוקראינים למחוז קורקס נמשכת ונכנסת ליומה השלישי. גורמים רשמיים ברוסיה אמרו שלפחות חמישה אזרחים נהרגו. נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב טען כי רוסיה צריכה לכבוש את קייב בתגובה

הפלישה האוקראינית נכנסת ליומה השלישי; הרוסים מאיימים: "נכבוש את קייב"
ולודימיר זלנסקי צילום: דוברות נשיא אוקראינה

מצב חירום הוכרז באזור מחוז קורסק ברוסיה, בעוד המתקפה החריגה של החיילים האוקראינים נמשכת ונכנסת ליומה השלישי. המושל האזורי אלכסיי סמירנוב, אמר שהצעד נחוץ "כדי לחסל את ההשלכות של כוחות האויב שנכנסים לאזור".

גורמים רשמיים ברוסיה אמרו שלפחות חמישה אזרחים נהרגו ו-31 נפצעו, שישה מהם ילדים, מאז החלה הפלישה האוקראינית לשטחי רוסיה. אוקראינה לא הגיבה רשמית לדיווחים השונים, ועומק הפלישה עדיין לא ברור. 

פלישות של צבא אוקראינה לשטח רוסי הן נדירות ביותר מאז רוסיה פתחה בפלישה בקנה מידה מלא בפברואר 2022. ביום רביעי בערב, חבר הפרלמנט האוקראיני אולקסי הונצ'רנקו אמר כי הצבא האוקראיני ביסס שליטה על מרכז הגז סודז'ה, מתקן גז מרכזי המעורב במעבר של גז טבעי מרוסיה לאיחוד האירופי.

נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב, המקורב לפוטין, אמר הבוקר: "מרגע זה, המבצע הצבאי המיוחד שלנו צריך לשאוף באופן מוצהר להשתלטות על שטחים כמו אודסה, חרקוב, דניפרו, מיקולאייב, קייב ומעבר להם. נעצור רק כשנראה שהמצב מתקבל על הדעת ומשתלם עבורנו". 

כזכור, נשיא רוסיה פוטין אמר ביום שלישי כי צבא אוקראינה חצה את הגבול הבין-לאומי בין המדינות לתוך מחוז קורסק ברוסיה. על פי ההערכות, אחת ממטרות הפלישה היא לפגוע בתחנת הכוח הגרעינית בעיר קורסק שמספקת חשמל לאזור.

נשיא רוסיה אמר בישיבת ממשלה שנערכה בשלישי: "המשטר בקייב נקט בפרובוקציה בהיקף גדול מאוד. הם מנהלים ירי חסר הבחנה מסוגי נשק שונים, בין היתר בטילים. הם פוגעים באתרים אזרחיים, בתי מגורים ואמבולנסים".

רוסיה מסרה כי 300 חיילים אוקראינים, בליווי טנקים, פתחו בהסתערות על הכוחות הרוסיים.

רוסיה אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}