ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
משטר צמא דם

דיווח: איראן הוציאה להורג 29 בני אדם ביום אחד

איראן הוציאה אתמול להורג לפחות 29 אסירים, בהם 26 שנתלו בהוצאה להורג קבוצתית בבית כלא אחד. ארגוני זכויות אדם מאשימים באופן קבוע את איראן בשימוש בעונש המוות ללא אבחנה, מתוך מטרה לזרוע פחד בחברה

דיווח: איראן הוציאה להורג 29 בני אדם ביום אחד
אילוסטרציה צילום: pixabay

ארגון זכויות אדם איראני מדווח כי הרפובליקה האיסלאמית, הוציאה אתמול להורג לפחות 29 אסירים, בהם 26 שנתלו בהוצאה להורג קבוצתית בבית כלא אחד. רק יום קודם לכן ספגה איראן גינוי בינלאומי על הוצאה להורג של המפגין העשירי ממחאות החיג'אב שהתקיימו בשנת 2022. הארגון ציין כי לפחות 87 בני אדם הוצאו להורג בבתי הכלא האיראניים בחודש אחד מאז הבחירות לנשיאות ב-6 ביולי.

ארגון "זכויות האדם של איראן", שמושבו בנורבגיה, אמר ש-26 גברים הוצאו להורג בכלא גזלהסאר בעיר כראג' שמחוץ לטהראן, בעוד שלושה גברים נוספים הוצאו להורג בכלא העירוני של כראג'. המוצאים להורג, בהם שני אזרחים אפגנים, הורשעו ברצח, עבירות הקשורות לסמים ועוד. 

בארגון ציינו כי הוצאות להורג קבוצתיות בסדר גודל כזה הן חסרות תקדים בשני העשורים האחרונים. המקרה האחרון שתועד היה בשיא ההפגנות הארציות ב-2009, כאשר 20 בני אדם הוצאו להורג בגין עבירות הקשורות לסמים בכלא רג'אי שאהר ב-3 ביולי 2009.

ארגוני זכויות אדם מאשימים באופן קבוע את איראן בשימוש בעונש המוות ללא אבחנה, מתוך מטרה לזרוע פחד בחברה. לדברי הארגונים, איראן ניצבת במקום השני בעולם, אחרי סין, בהוצאות להורג מדי שנה. 

מנהל ארגון זכויות האדם, מחמוד אמירי-מוגדאם אמר: "הרפובליקה האסלאמית, על ידי ניצול תשומת הלב העולמית על המתיחות שלה עם ישראל, עוסקת כיום בהרג המוני של אסירים ובהגברת הדיכוי באיראן. ללא תגובה מיידית מהקהילה הבינלאומית, מאות אנשים עלולים להפוך לקורבנות של מכונת ההרג של הרפובליקה האסלאמית בחודשים הקרובים. כל המדינות בעלות יחסים דיפלומטיים עם הרפובליקה האסלאמית מחויבות להגיב לפשעים הללו ולמנוע מעשי זוועה נוספים".

איראן הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}