י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מצווה נדירה

המשפיע העולמי הגאון רבי יהודה דייטש: "זו הצלת נפשות!"

ספר תורה שרוי בצער! אחד מחשובי תלמידי החכמים בבני ברק נזרק מביתו ונותר לא קורת גג, הוא ובני משפחתו • אנשי הצדקה משפילים מבט: "אני חש בושה שיהודי תלמיד חכם מופלג שכזה צריך להתמודד עם כזה קושי נורא, אנחנו חייבים לעזור לו" • המשפיע העולמי הגה"ח רבי יהודה דייטש שליט"א: "הזדמנות נפלאה לקיים מצווה נדירה"

המשפיע העולמי הגאון רבי יהודה דייטש: "זו הצלת נפשות!"
הרב דייטש צילום: קופת העיר

כולנו מכירים את הפסוק שאומר 'כבוד חכמים ינחלו', ואת החובה המוטלת על כל יהודי ויהודי לכבד תלמידי חכמים ולהשתדל ליהנות תלמידי חכמים מנכסיו. 

לעזרה דחופה הקליקו כאן>>>

חז"ל הקדושים אף לימדו אותנו שכל הנאה שיהודי גורם לתלמיד חכם, נחשבת להקרבת קרבן בבית המקדש. מי שרוצה לזכות לנסך יין על המזבח בזמן הזה, אומרים חז"ל, שישקה תלמידי חכמים ביין וייחשב לו כאילו ניסך נסכים! 

לנוכח האמור, כמה קשה לשמוע על תלמיד חכם מופלג, מגדולי תלמידי החכמים בעיר התורה והחסידות בני ברק, שמתמודדת עם חובות כבדים ונזרק מביתו יחד עם בני משפחתו, לאחר שהחובות יצאו משליטה. 

הרב דייטש צילום: קופת העיר


אנשי הצדקה שנכנסו בעובי הקורה בדקו ומצאו כי החובות נצברו שלא באשמתו, ושהגורם להם הוא רצף ארוך של אירועים כולל אירועים רפואיים, ואילוצים אחרים שגרמו לחוב הכבד. 

המשפיע העולמי, פה מפיק מרגליות הגה"ח רבי יהודה דייטש שליט"א, פונה לציבור עם הצעה מעניינת לזכות במצווה נדירה:

"אחים יקרים, הקב"ה זימן לנו מצוה נדירה של הצלת נפשות, מדובר בתלמיד חכם חשוב מאוד, מחשובי תלמידי החכמים בבני ברק.

"אברך שפשוט 'לא פסיק פומיה מגרסיה', בדבקות התורה, בעבודת ה', שנקלע למערבולת של סיפור ארוך שלא באשמתו.

"פשוט עכשיו הוא מוצא את עצמו נזרק מהדירה שלו לרחוב, והבית הזה פשוט בסכנה, גם הילדים יש להם בעיות בריאותיות ועוד בעיות, שפשוט לא רק הבית בסכנה מבחינה גשמית, אלא גם יש פה משהו של הצלת נפשות!

"תדעו לכם", אומר הגר"י דייטש לציבור, "זו הזדמנות נפלאה שהקב"ה נתן לנו, לקחת פה חלק במצות הצלת נפשות. 

"זו לא צדקה שנותנים תרומה והעני אוכל בזה - גם זו מצוה עצומה שאין לשער - אבל פה זה מצוה נצחית ועומדת, וכל יום ויום שהת"ח הזה ישב בביתו ויעסוק בתורה ובעבודת ה', וזה בסעודת שבת, אז כל אחד מאתנו שיש לו חלק בהצלת נפשות הזאת, בהצלת הבית הזה, הוא יהיה שותף יום יום בהכנסת אורחים.

"אין שום ספק, שמי שיהיה לו זכות וחלק מהמצוה הקדושה הזו, הקב"ה בודאי יקיים בו מה שהגמרא מבטיחה על המחזיק תלמיד חכם מנכסיו: 'עין לא ראתה אלוקים זולתך', שיזכה בוודאי לישועות מעל לדרך הטבע, לשפע רב, השפעות, ברכות, נחת מהילדים, ללא שום עגמת נפש, ולראות רק בשורות טובות ושפע גדול".

לעזרה דחופה הקליקו כאן>>>

יהודה דייטש קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}