י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"מוכנים גם להפתעות"

מתחילת המלחמה: כ-60 תקיפות מהאוויר בוצעו לעבר מחבלים ביו"ש

ראש ענף סיוע באש במטה המבצעי של חיל האוויר חושף כי בצה"ל שקלו שימוש בכלי טיס מאוישים מרחוק ביו"ש באזורים שלא הותקפו שנים רבות: "היינו כבר בכל מקום, אבל לא תמיד פתחנו באש. היינו מוכנים לשיגור"

מתחילת המלחמה: כ-60 תקיפות מהאוויר בוצעו לעבר מחבלים ביו"ש
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

סא"ל ס', ראש ענף סיוע באש במטה המבצעי של חיל האוויר, חשף בריאיון ל"ישראל היום" כי בחיל שקלו מספר פעמים להשתמש בכלי טיס מאוישים מרחוק ביו"ש, באזורים שלא היו תחת תקיפות שנים רבות. 

ס' אמר: "אנחנו נמצאים כמעט בכל לילה מעל הכוחות בשטח. היינו כבר בכל מקום, אבל לא תמיד פתחנו באש. היינו מוכנים לשיגור, וההוראה של האלוף או מפקד האוגדה לא הגיעה, מסיבות שונות. לפעמים תקיפה מהאוויר נתפסת כמשהו יותר אגרסיבי, וכל עוד הכוחות לא זקוקים לכך לא תמיד מפעילים אותנו. אבל זה לא אומר שאנחנו לא מוכנים לכך". 

"המטכ"ל הטיל על חיל האוויר לעבוד לטובת פיקוד המרכז והאוגדות, החל ממבצע שובר גלים שבו סיפקנו מסק"ר רק בהסתבכויות דרמטיות. מאז, התחלנו לבנות בצורה יותר אינטנסיבית את הפעילות יחד עם כוחות היבשה", הסביר. 

עוד סיפר: "המלחמה האיצה מאוד את פעילותנו, ועד כה היו כ-60 תקיפות מהאוויר לעבר מחבלים. השימוש בכטמ"מים נעשה בין היתר בשל יכולת הדיוק, השימוש בחימוש שרלוונטי לאזורים צפופים, והיכולת לתעד את הפעולה בזמן אמת ולאחר מכן".

חיל האוויר יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}