י"ד אלול התשפ"ד
17.09.2024
פרשת שדה תימן

דוחות רפואיים קובעים: אין הוכחות מובהקות לחשדות נגד החיילים

לפי דוחות מהמרפאה בשדה תימן ומבית החולים, לא ניתן לשלול לחלוטין את ההאשמות נגד החיילים שנעצרו, אך גם לא ניתן להוכיח אותן באופן מובהק

דוחות רפואיים קובעים: אין הוכחות מובהקות לחשדות נגד החיילים
המהומה בשדה תימן צילום: צילום מסך

דוחות רפואיים בפרשת שדה תימן שחוברו במרפאת שדה תימן ובבית החולים מעלים כי ישנו ספק באשר ליכולת הפרקליטות הצבאית להוכיח את החשדות נגד החיילים שנעצרו - כך דווח ב"כאן רשת ב'". 

הדוחות קובעים כי אין הוכחות מובהקות לחשדות נגד החיילים שהובילו למעצרם, אך לצד זאת אין אפשרות לשלול אותם באופן מובהק. צה"ל מסר בתגובה: "מאחר והחקירה עודנה מתנהלת לא נוכל להתייחס לטענות".

השרה אורית סטרוק הגיבה לפרסום: "ההתנהלות החתרנית של הפרקליטות הצבאית בפרשת שדה תימן חייבת להיחקר עד תום. לובשי המדים שהדליפו לתקשורת סרטון מבושל ומהונדס, כדי להצדיק את עלילת הדם נגד החיילים, תוך פגיעה אסטרטגית במדינת ישראל כולה ובה בעת הסתירו מהציבור מסמכים רפואיים הסותרים עלילה זו - חייבים לתת את הדין".

שר התפוצות עמיחי שיקלי ויו"ר ועדת חוקה חה״כ שמחה רוטמן שיגרו הבוקר מכתב דחוף לחבר הכנסת יולי אדלשטיין, יו״ר ועדת חוץ וביטחון בו הם דורשים לקיים דיון בנושא הדלפת חומרי חקירה מהמתקן הצבאי שדה תימן, כמו גם בהתנהלות הכוללת של הפרקליטות הצבאית בחקר לוחמי מילואים במהלך המלחמה. 

״נדמה כי לעיתים, חיפזון, להיטות יתר להביא להרשעה ושיקולים שאינם מקצועיים כמו יחסי ציבור השפיעו על הליך קבלת ההחלטות של הפרקליטות הצבאית. כל אלו נעשו, מבלי לתת את הדעת לחומרת ההשלכות העלולות להיווצר כתוצאה מהתנהלות זו למדינת ישראל, לצה״ל וללוחמיו״ נכתב.

שדה תימן הפרקליטות הצבאית אורית סטרוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}