י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ברקע הציפייה לתגובה

לייבל'ה במהדורה לתשעת הימים: כל מה שהתרחש בברנז'ה

והשבוע בלייבל'ה: השיחה של אשר וגדעון סער, השר שעלה לתורה בהונגריה, הרב של בני ברק והמחשב בלאונג', התפקיד החדש של הרב לאו, והפרשן והשחקן בכיכר החטופים

לייבל'ה במהדורה לתשעת הימים: כל מה שהתרחש בברנז'ה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

כשם שמשנכנס אדר מרבים בשמחה, כך משנכנס אב ממעטים בשמחה. ולכן נהגו וכך נוהג לייבל'ה שלא לעשות מו"מ בימים אלו, אף על פי שדבר האבד מותר, אך ישראל שיש לו דין עם עכו"ם שידחה עד לאחר ט' באב, ויש אומרים עד ר"ח אלול.

לייבל'ה התכונן לתשעת הימים עם מקלחות, כביסות וגיהוצים וכמובן שומר על ההלכה שלא להתקלח. 

באנטוורפן שבבלגיה לייבל'ה שמע וקיבל תיעוד שאחד מהחסידים חילק בשטיבלא'ך שוקולדים לחסידים שלא מתקלחים בתשעת הימים כפי ההלכה. 

באדיבות המצלםהשוקולד לאלו שלא מתקלחים בתשעת הימיםצילום: באדיבות המצלם

ובצל הנתקעים בחו"ל עקב הפחד של חברות התעופה ממלחמה ראה לייבל'ה את רבה הראשי של בני ברק הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא חוזר משליחות חשובה בארה"ב. בלאונג' בשדה ראה לייבל'ה את הרב מתיישב ועוקב מקרוב אחר מצלמות מערכת הכשרות במחשב נייד משוכלל ויפה. 

באדיבות המצלםרבה של ב"ב עם המחשבצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה שהרב קשה לו ללכת מהלאונ'ג ועד הגייט ולשם כך נזקק לעזרה. לייבל'ה מברך את הרב בברכת 'עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו'. 

באדיבות המצלםהרב לנדא בכניסה למטוסצילום: באדיבות המצלם

את השר מלכיאלי ראה לייבל'ה בבית הכנסת המרכזי של בודפשט עולה לתורה במסגרת סיור במדינה והעמקת הקשר בין הונגריה לישראל. כשר שממונה על הדתות התכבד לעלות לתורה. 

באדיבות המצלםמלכיאלי עולה לתורהצילום: באדיבות המצלם

בצל השמועות על שר הביטחון הבא והצטרופותו של גדעון סער לקואליציה קיבל לייבל'ה תמונה של גדעון, עם ח"כ יעקב אשר יו"ר ועדת הפנים שנפגשו במסדונות אולפני 'רדיוס 100'. לייבל'ה לא הצליח כמובן לשמוע את השיחה אבל מי יודע אולי מסע השכנוע יעבוד. 

באדיבות המצלםיעקב אשר וגדעון סערצילום: באדיבות המצלם

במגדל העמק ראה לייבל'ה את השרה גילה גמליאל מתברכת מפי חבר מועצת הרבנות הראשית הגרי"ד גרוסמן.

באדיבות המצלםהשרה גמליאל אצל הרב גרוסמןצילום: באדיבות המצלם

בהפגנה הסוערת מול לשכת הגיוס בתל השומר ראה לייבל'ה שניים משוחחים בהשקפה הצרופה: נציג עץ ברשימת אגו"י באשדוד ר' אברהם יונה שטרנפלד, עם איש כאן 11 עקיבא וייס שהשתזף בשמש הקופחת. 

באדיבות המצלםעקיבא וייס והרב שטרנפלדצילום: באדיבות המצלם

בכיכר החטופים בתל אביב פגש לייבל'ה את הפרשן החרדי הבכיר ישראל כהן העושה לילות כימים למען שחרורם של החטופים יחד עם גורי אלפי השחקן האהוב על החרדים מהשבבניקים. 

באדיבות המצלםישראל כהן עם גורי אלפיצילום: באדיבות המצלם

אפורפו ישראל כהן, לייבל'ה קיבל במייל את עיתון 'מעריב' שם ראה כתבת מגזין על פעילותו של הפרשן למען שחרור החטופים בחברה החרדית.

באדיבות המצלםישראל כהן במעריבצילום: באדיבות המצלם

השבוע פורסמו בקבוצת עורכי הדין למינהם, כי עם סיום כהונת הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, הרב החל לקבל תיקים לבוררות וגישור בענייני ממונות ומשפחה. לייבל'ה ממליץ.

באדיבות המצלםהמגשר הרב לאוצילום: באדיבות המצלם

השבוע הגיע לייבל'ה לכנסת למרות שיש פגרה. בין הדיונים על חוק הגיוס בוועדת חוץ וביטחון לייבל'ה השתתף בתפילת מנחה בלשכת היו"ר חה"כ יולי אדלשטיין יחד עם סמנכ"ל איחוד הצלה לייזר היימן מנכ"ל חברים שימי גשייד, וחברי הכנסת אשר, אזולאי, סוכות, סעדה, ועוד. 

באדיבות המצלםתפילה מנחה בחדר של יולי אלדשטייןצילום: באדיבות המצלם

במזנון ראה לייבל'ה את יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס בשיחה עם הכתב הפוליטי המוכשר אברהם פריינד שלא נותן לחכי"ם רגע אחד של חסד. 

באדיבות המצלםפינדרוס ופריינד בודקים את הדגים במזנוןצילום: באדיבות המצלם

במרפסת מזנון החכי"ם ראה לייבל'ה את יועצי השרים מרגי ובוסו מש"ס - יוני אוחנה, שלומי גזית ויהודה כהן, שקועים במתן מענה לפניות ציבור בנושאי רווחה ובריאות שגם בימי הפגרה זורמות ללשכות השרים.

באדיבות המצלםיועצי השרים במרפסת צילום: באדיבות המצלם

את היועצים החרדיים, מאיר עטיה החרוץ של משריקי, שמעון אדגשווילי של מושיאשוילי, יהושע רוזנפלד של אייכלר, ועמרם לוי של מוישה רוט, ראה לייבל'ה עובדים ללא הרף למרות הפגרה.

באדיבות המצלםהיועצים החרדים במסדרוןצילום: באדיבות המצלם

ביום הראשון של תשעת הימים לייבל'ה הגיע לקרית בעלזא לשמחת בר המצווה לבנו הבכור של הרב אליקים שטארק, יו"ר ועד הפועל של חסידות בעלזא.

לייבלה ראה בבר מצווה גם את הרב יעקב יצחק ויסבלום נכדו הקרוב ומשבק"ו של סבו הרבי מסלונים. בתיעוד נצפה הנכד בשיחה ערה ולבבית עם אב"ד תולדות אליעזר רבי אריה אייכלר שבתווך נראה גם אבי החתן ר' אליקים, ונכד הרבי מבעלזא הרב חיים מאיר רוקח. 

מאיר אדריהנכד מסלונים בבר מצווהצילום: מאיר אדרי

בהמשך ראה לייבל'ה את צמרת סיעות 'מחזיקי הדת' 'שלומי אמונים' ו'דגל התורה' בשמחה הגדולה שאבי השמחה שאינו נראה בתמונות התבקש באורח חריג לעמוד לתמונה. 

מאיר אדריהצוות המורחב בבר מצווהצילום: מאיר אדרי

לייבל'ה זכה להשתתף בהילולת הצדיק 'בבא אלעזר' במרכז מוסדות כנסת ישראל במבשרת ציון. לייבל'ה שהגיע מוקדם לאירוע, עוד הספיק לראות את הגר"ח ברונר הרוח החיה של כנסת ישראל ממתיק סוד שיח עם יו"ר ש"ס אריה דרעי לפני תחילת ההילולא.

ליפא מוזרברונר ויו"ר ש"ס אריה דרעיצילום: ליפא מוזר

לייבל'ה ניסה להתקרב ולדלות פרטים מהשיחה עבור קוראיו הנאמנים, אבל העוזרים של הרב דרעי והרב ברונר דאגו להבהיר לו שהקסימום שלו זה לראות מרחוק. לייבל'ה לפחות התנחם בסעודת ההילולא המשובחת ובברכות שקיבל מצדיקי משפחת אבוחצירא שהשתתפו גם הם בהילולא הגדולה.

חבר מועצת העיר י-ם ומחזיק תיק מינהלים קהילתיים חרדים יוסף חיים מועלם, ערך סיור עם ד"ר אופיר לנג יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, וחברי מינהל קהילתי 'לב העיר' על מנת לשמוע את מצוקות וצרכי התושבים.

באדיבות המצלםחבר המועצהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה פגש את איש הנרגילות החרדי חיים אליעזר פונפדר הבעלים של המותג 'וואלקענעס' מפנק את חיילי המילואים לצד בשרים על המנגל.

באדיבות המצלםפונפנדר והחייליםצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה ראה באופן אישי אנשים טובים עושים מצוות. שעתיים לפני שבת רכב שנתקע עם פנצ'ר ביציאה מבריכת נחשונים ולא יכל להמשיך לנסוע נעזר בעזרץ המתנדב של 'איחוד הצלה' שמואל ברבר שעצר את רכבו הפשיל שרוולים ותוך כמה דקות החליף גלגל.

באדיבות המצלםשמואל ברבר מחלץ את הרכבצילום: באדיבות המצלם

במונטריאול שבקנדה בבר מצווה לבן פטרון הכוללים של בעלזא הרב מרדכי וובר הגיע לאחל במפתיע מזל טוב הרבני הנגיד ר' מרדכי קאהן ראש הקהל של סאטמור וראש רשת 'שקל הקודש'. יודעי דבר אומרים שקשר חם יש בין השנים מתחת לשולחן והפעם בבר מצווה זה מעל השולחן. 

באדיבות המצלםר' מרדכי קאהן בבר מצווה צילום: באדיבות המצלם

בבישנא שבאוקראינה ראה לייבל'ה את הצלם אברומי ברגר שיצא למסע על קברי הצדיקים באירופה ובין היתר תיעד את מסעו של הרבי מסאטמר לרגל היארצייט של בעל ה'ישמח משה'. 

באדיבות המצלםאברומי בתפילה בבישטנאצילום: באדיבות המצלם

בציון ה'ישמח משה' ראה לייבל'ה העסקן הסאטמראי יואלי לנדאו (לא הגביר) עם ראש העיר של איהל בהונגריה. השניים שקלו לקיים ברית ערים תואמות בין קרית יואל לאיהל. 

באדיבות המצלםראש העיר איהל והעסקן יואלי לנדאוצילום: באדיבות המצלם

בליז'ענסק שבפולין ראה לייבל'ה שיח משבקי"ם: ר' משה יוסל צימעט איש אמונו של הרבי מתולדות אהרן יחד עם ר' הרצקה שטיין ור' שמואל הכהן פרידמן המשמשים של הרבי מהר"א מסאטמר.

באדיבות המצלםשיחת המשבק"יםצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה פגש השבוע את צלם הטבע מיקי שפיצר שהתחדש במהדורה חדשה של ספרו האומנותי "בעין העדשה". הצלם האהוב שזוכה בתחרויות בינלאומיות, נתפס בעדשה האומנותית שלנו כשהוא מעניק את הספר החדש לאיש התקשורת יעקב פלבינסקי, שייעץ מאחורי הקלעים למהדורה המחודשת.  

באדיבות המצלםצלם הטבע בסלפיצילום: באדיבות המצלם

במעמד שר העבודה יואב בן צור התקיים טקס מיוחד לעשרות מהנדסי בניין חרדים שסיימו את ההכשרה שלהם ב'מלאכתם'.

באדיבות המצלםבטקסצילום: באדיבות המצלם

את נשיא ארגון 'פרי חיים' הרב משה שלזינגר ראה לייבל'ה עם שר המשפטים יריב לוין, בכדי לדון בעניין סיוע לזוגות מעוכבי ילדים.

באדיבות המצלםהרב שלזינגר ויריב לויןצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית. רק בשמחות 

ברכת מזל טוב לשר הבריאות אוריאל בוסו, לרגל הולדת הנכדה, בת לבנו ניסים.

ברכת מזל טוב לח"כ משה רוט לרגל שמחת אירוסי בן הזקונים במזל טוב הבחור החשוב חיים אלטר רוט מבחירי ישיבת צאנז ובעל תואר 'מורינו'.

ברכת מזל טוב ליו"ר ש"ס בעיר ביתר עילית חננאל שם טוב, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעטו"מ.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאיש יחסי הציבור האסטרטג יוסי רוזנבוים לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב ליו"ר הנהלת הידברות הרב אייזיק פריד לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה. לייבל'ה ראה בשמחה את הנגיד הרב ראובן וולף יו"ר קרן עולם התורה שבא לאחל מזל טוב לרב פריד.

באדיבות המצלםראובן וולף באירוסיןצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לצבי רבינסקי מנהל רשת הת"תים תורת הבית בבית שמש ומראשי וועדת הדיור לרגל אירוסי בתו בשעה טובה, עם הבה"ח מנחם פרצוביץ מבחירי ישיבת שערי שמועות.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית ליועץ התקשורת המוכשר אבישי אלמליח לרגל שמחת אירוסיו השבוע בשעה טובה עם בתו של שדרן הרדיו אלעד כהן מרדיו קול חי. לייבל'ה יודע שעל כזה שידוך מוצלח ענבי הגפן בענבי הגפן. 

באדיבות המצלםר' חיים מסתכל מלמעלה על אלמליח ואלעד כהןצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לעיתונאי והתחקירן המוכשר ישראל פרקל, שעבר לאחרונה מחדשות 13 לתאגיד, לרגל שמחת הולדת בנו.

באדיבות המצלםפרקל ויורש העצרצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לאיש החסד היקר הרב חזקי גולדרייך מנכ"ל 'גולדרייך נכסים', ורעייתו שתחי' לרגל הולדת בתם בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לזמר החתונות הפפולארי בעולם הישיבות, יצחק חגירה לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה, שנתיים לאחר ששיכל את בתו היחידה שנולדה לאחר כמה שנות ציפייה.

ברכת מזל טוב לבעל המנגן יענקי אויש לרגל שמחת הולדת הבן, מי ששימח בצורה מיוחדת בשמחה היו בעלי המנגנים שמחה בירנהאק ודודי פולק שנתנו בשירה ווקאלית בשמחת הברית.

שמחה בירנהאק ודודי פולק בשירה צילום: באדיבות המצלם
לייבל'ה לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}