י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לאחר הדלפת התיעוד

שיקלי ורוטמן נגד הפצ"רית: "להיטות יתר להביא להרשעה"

לאחר הדלפת חומרי החקירה לתקשורת, שר התפוצות שיקלי ויו"ר ועדת החוקה רוטמן דורשים לקיים דיון דחוף בוועדת חו"ב על התנהלות הפרקליטות הצבאית במהלך מלחמת ׳חרבות ברזל׳

שיקלי ורוטמן נגד הפצ"רית: "להיטות יתר להביא להרשעה"
בוועדת החוקה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שר התפוצות עמיחי שיקלי ויו"ר ועדת חוקה חה״כ שמחה רוטמן שיגרו מכתב דחוף לחבר הכנסת יולי אדלשטיין, יו״ר ועדת חוץ וביטחון בו הם דורשים לקיים דיון בנושא הדלפת חומרי חקירה מהמתקן הצבאי שדה תימן, כמו גם בהתנהלות הכוללת של הפרקליטות הצבאית בחקר לוחמי מילואים במהלך המלחמה. 

״נדמה כי לעיתים, חיפזון, להיטות יתר להביא להרשעה ושיקולים שאינם מקצועיים כמו יחסי ציבור השפיעו על הליך קבלת ההחלטות של הפרקליטות הצבאית. כל אלו נעשו, מבלי לתת את הדעת לחומרת ההשלכות העלולות להיווצר כתוצאה מהתנהלות זו למדינת ישראל, לצה״ל וללוחמיו״ נכתב. 

במכתבם, מציינים השניים את הנזקים הנגרמו לישראל כתוצאה ישירה מההדלפה, שפורסמה על ידי רשתות אויב וגורמים עוינים למדינת ישראל.

השר עמיחי שיקלי: ״ביממה שחלפה מהדלפת התיעוד ממעצר המחבלים בשדה תימן בתקשורת הישראלית, פרסמו שורה של עיתונאים, משפיעני רשת וגופי תקשורת עויינים את התיעוד... נזק חמור נגרם כתוצאה מכך לצה״ל ולמדינת ישראל. מעבר לעוולה המשפטית של הדלפת חומרי חקירה, הדלפת תיעוד מתוך מתקן צבאי רגיש בשעת מלחמה מהווה עבירה פלילית וביטחונית חמורה מאין כמותה״. 

חה״כ שמחה רוטמן: ״התנהלותה של הפצ"רית והכפופים לה בפרשת "שדה תימן" הובילה לנזק אדיר למדינת ישראל ולצה"ל, וזאת ללא כל צורך חקירתי. החקירות, שכביכול נועדו להגן על ישראל ועל חיילי צה"ל מפני ביקורת בינלאומית, הפכו בניהול הגמלוני והלעומתי של הפצ"רית, לדלק במנועי התעמולה האנטישמית והאנטי-ישראלית וגרמו לסיכון ממשי של חיילי צה"ל תוך פגיעה בחזקת החפות ובטוהר ההליך המשפטי״.

שמחה רוטמן הפרקליטות הצבאית עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}