י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לא צויין כיצד

ה-WCK מודיע: עובד פלסטיני שלנו נהרג בעזה

ארגון המטבח הבינלאומי הודיע כי עובד פלסטיני שלו נהרג בדיר אל באלח, מבלי לציין כיצד. באפריל האחרון נהרגו שבעה עובדי הארגון מאש צה"ל

ה-WCK מודיע: עובד פלסטיני שלנו נהרג בעזה
פעילות כוחות צה״ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

ארגון ה-WCK, ארגון לא ממשלתי שבסיסו בארה"ב ושדואג למזון עבור פליטי מלחמה ברחבי העולם, עידכן כי חבר פלסטיני מצוותו נהרג בעזה. הארגון לא ציין כיצד מת העובד.

"אחד מעמיתינו הפלסטינים, נאדי סאלוט, נהרג הלילה ליד דיר אל-בלח בעזה. הוא היה חלק אינטגרלי מצוות המחסן שלנו עוד מימי התגובה הראשונים שלנו ברפיח, והומניטר אמיתי. אנו עדיין לומדים את פרטי הטרגדיה, אך מאמינים שהוא לא עבד באותה עת".

ארגון המטבח העולמי הוא ארגון צדקה אמריקני לא ממשלתי בשם שנחשב לאחד מהגדולים ביותר, והוקם בשנת 2010 בידי חוזה אנדרס. מאז הקמתו הוא פועל בעיקר באזורי אסונות טבע. 

הארגון פעל גם בישראל לאחר טבח ה-7 באוקטובר וסייע למפונים וחקלאים במזון. הארגון הקים 65 מטבחים קהילתיים בעזה המנוהלים על ידי מקומיים, עם תוכניות להוסיף לפחות 35 נוספים. 

הארגון עלה לכותרות לאחר שצה"ל הרג בשוגג שבעה מעובדיו. ברחבי העולם תקפו את ישראל בשל התקיפה שכוונתה בטעות לעבר עובדי ארגון הסיוע ההומניטרי, ובצה"ל מיהרו להתנצל ולקחת אחריות. 

דובר צה״ל, תת-אלוף דניאל הגרי פרסם הודעת התנצלות בשפה האנגלית לאחר שהכטב"ם חיסל בטעות את עובדי הסיוע. 

"הלילה התרחש אירוע בעזה שהוביל למותם הטראגי של עובדי המטבח העולמי המרכזי, בעת שהם מילאו את שליחותם החיונית – להביא מזון לזקוקים לכך. כצבא מקצועי המחויב לחוק הבינלאומי, אנחנו מחוייבים לבחון את פעולותינו באופן מעמיק ושקוף". 

 

 

 

 

 

WCK צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}