י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תרופות ל-3 חודשים

נערכים למלחמה: חניונים תת-קרקעיים יהפכו למחלקות אשפוז

בבתי החולים ברחבי הארץ נערכו לתגובת איראן וחיזבאללה. תרחיש הייחוס העיקרי הוא אירוע רב-נפגעים בקנה מידה גדול. החניונים התת-קרקעיים הפכו למחלקות אשפוז לכל דבר, המלאים תוגברו, וגם מנות הדם והסולר לגנרטורים

נערכים למלחמה: חניונים תת-קרקעיים יהפכו למחלקות אשפוז
תרגיל אר"נ בביה"ח זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

בשבועות האחרונים פנה משרד הבריאות בכמה הזדמנויות לכלל בתי החולים בישראל וביקש מהם לוודא את מלאי התרופות שברשותם לצד מלאי של סולר לגנרטורים, שיאפשר לבית החולים להמשיך לפעול כרגיל גם במקרה של קריסת תשתית החשמל, כך דיווח אדיר ינקו באתר Ynet.

בתי החולים צריכים לדאוג לכך שהמלאים יספיקו לתקופה של שלושה חודשים לפחות. בנוסף, חלק מבתי החולים נדרשו לוודא שברשותם מספיק מנות דם ואף להיערך בשלב הראשון לשחרור מהיר של מטופלים, לצורך פינוי מקום לטיפול בפצועי המלחמה.

בבתי החולים וידאו שהם ערוכים לתרחיש של אירוע רב-נפגעים (אר"ן) או חמור מכך "מגה אר"ן". 

ד"ר מאור ממן, מנהל המרכז הרפואי העמק אמר לווינט: "הכנו תשתיות ל-150 מיטות נוספות מתחת לקרקע, מעבר ל-150 שכבר היו לנו, כעת יש לנו בית חולים תת-קרקעי ובמתחמים ממוגנים, ואנחנו מוכנים לתרחיש של טיפול ב-300 חולים במיטות אשפוז במיגון מלא, בנוסף לפעילות חדרי הניתוח וחדר המיון שלנו".

עוד דווח, כי צוותים רפואיים מבתי החולים הפרטיים בנצרת יסייעו בבתי חולים באזור כמו זיו בצפת, וגם מבתי חולים במרכז הארץ יישלחו עובדים לבתי החולים בצפון.

פרופ’ מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה אמר: "כל המטופלים והמטפלים נמצאים או בתת-הקרקע או במבנים ממוגנים, כמו מחלקות טיפול נמרץ כללי או טיפול נמרץ לב וחדר מיון".

ד"ר לנה קורן-פלדמן, מנהלת בית החולים בילינסון אמרה לווינט: "בבית החולים התת-קרקעי שלנו יש 350 מיטות ויש לנו במגדל האשפוז עוד סדר גודל של כ-150 עד 200 מיטות ממש ממוגנות. בסך הכל, בית החולים יכול להכיל בתוכו 800 מיטות שמספקות הגנה על פי נוהלי משרד הבריאות".

ד"ר עמיר גרינברג, סמנכ"ל הפעלה ומערך החירום בשיבא אמר: "עשינו 'צ'ק ליסט' על כל המלאים שלנו, כך שיהיה לנו אפילו מעבר למה שמשרד הבריאות ופיקוד העורף דרשו. אנחנו לוקחים עוד תרחיש בחשבון וזה תרחיש הסייבר, שבמסגרתו אם תהיה מתקפת סייבר ולא תהיה לנו אפשרות לעבוד עם המערכות שלנו, אנחנו ערוכים להמשיך לעבוד ברציפות תפקודית".

בתי חולים מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}