י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מאמצים דיפלומטיים

דיווח: ניסיון לקדם הסכם שימנע תגובה איראנית עם הפסקת אש בעזה

בכירים במערב מנסים לשכנע גורמים במזרח התיכון לקבל הצעה חדשה להסדר מקיף במלחמה, שיכלול את מניעת תגובת איראן וחיזבאללה לחיסולים של פואד שוכר בלהנון ואיסמעיל הנייה באיראן, ואת עצירת המלחמה בעזה

 דיווח: ניסיון לקדם הסכם שימנע תגובה איראנית עם הפסקת אש בעזה
פעילות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי מדווח מפי בכירים במערב, כי בכירים באזור מנסים לשכנע את הגורמים האזוריים לגבי הצעה חדשה להסדר כולל שלדבריהם "ישים קץ להסלמת המתיחות באזור". התכנית כוללת הסכם הפסקת אש, נסיגת כוחות צה"ל מהרצועה, שקט בר-קיימא, עסקת חטופים והרחבת הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה בשלב המו"מ, וכן פיתוח תוכנית לשיקום הרצועה לתקופה מוגדרת.

לפי הדיווח שאין לו אישור ממקור אחר, בתמורה, איראן וחיזבאללה ימנעו מלהגיב לחיסול איסמאעיל הנייה ופואד שוכר. נטען כי ההצעה שעלתה בארבעת הימים האחרונים, הופצה בקרב גורמים מערביים וערביים הקשורים לצדדים בסכסוך, לרבות מדינות באזור בעלות יחסים עם איראן שפעלו לתיווך בינה לבין מעצמות המערב.

אתמול דווח בלבנון כי ממשלת לבנון הגבירה את המגעים הדיפלומטיים לצמצום ההסלמה עם ישראל. ראש הממשלה נג'יב מיקאתי שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון על הפחתת הסכסוך והשליטה בו. בנוסף, דווח כי ועדות השרים בלבנון קיימו ישיבות היערכות לחירום, והיום ימשיכו בהיערכות בתחום המזון בחירום. מקורות מסרו לערוץ הלבנוני 'אל ג'דיד' כי כל הפעולות של הממשלה הן כדי למנוע הסלמה עתידית.

 

 

חטופים מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}