י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עלות גבוהה

ארה"ב שיגרה כ-800 טילים כולל תקיפות אוויריות נגד החות'ים

ארה"ב נלחמת במל"טים שמשגרים החות'ים. כוחות צבא ארה"ב שיגרו כ-800 טילים ושבע תקיפות אוויריות נגד המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן מאז נובמבר האחרון

ארה"ב שיגרה כ-800 טילים כולל תקיפות אוויריות נגד החות'ים
אימוני החות'ים צילום: דוברות ממשלת החות'ים

כוחות צבא ארה"ב שיגרו כ-800 טילים וביצעו שבע תקיפות אוויריות נגד המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן ששולטים בחצי מדינת תימן מאז נובמבר האחרון, ארה"ב נכנסה למערכה צבאית מתמשכת מאז המלחמה האווירית נגד דאעש בעיראק ובסוריה שהגיעה לשיאה בשנים 2016-2019.

ג'ורג' וויקוף, מפקד בכיר בפיקוד מרכז של ארה"ב, אמר כי החות'ים חמושים היטב ויש להם קווי אספקה ​​חזקים ועקביים לאיראן, "ומחפשים סיבה להשתמש בה", כך דווח ב'פוליטיקו'.

החות'ים טוענים שההתקפות שלהם רק על ספינות מסחריות בים האדום שנוסעות לישראל, אך המציאות היא שהם תוקפים כל דבר שהם יכולים לפגוע בו. וויקוף אמר כי 25 ספינות אזרחיות הותקפו על ידי החות'ים בין 2016 לאוקטובר 2023.

"אנחנו שורפים עשרות מיליארדי דולרים עבור מה שבאמת מסתכם בחבורה של טרוריסטים שהם נציגי איראן", אמר חבר הקונגרס הרפובליקני מייק וולץ, יושב ראש ועדת המשנה לנשק של בית הנבחרים. הוועדה דנה בנושא "איראן היא הליבה של הנושא".

ספינות מלחמה בריטיות, צרפתיות, הולנדיות ויפניות הפליגו לצד ספינות מלחמה אמריקאיות במהלך תשעת החודשים האחרונים, אם כי עיקר הנטל הוא על הספינות האמריקאיות.

בוועדה נאמר כי "חיל הים האמריקני נלחם נגד גלים של מל"טים זולים ששוגרו על ידי החות'ים בים האדום. המל"טים ממשיכים להגיע כל יום, ומאלצים את הצבא האמריקאי לשרוף מאות טילים של מיליוני דולרים במשימה שאין לה סוף באופק".

המורדים החות'ים תימן ארצות-הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}