י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
חוששים מירי לת"א

ישראל הודיעה לארה"ב: נגיב באופן לא מידתי אם חיזבאללה יפגע באזרחים

ישראל הודיעה לארה"ב כי תגיב באופן לא מידתי אם חיזבאללה יירה על בסיסים במרכז הארץ ויפגע באזרחים. בישראל סבורים שהיעד לתגובת חיזבאללה הוא הקריה, או בסיסי מודיעין מרכזיים באזור שנמצאים בקרבת שכונות אזרחיות

ישראל הודיעה לארה"ב: נגיב באופן לא מידתי אם חיזבאללה יפגע באזרחים
הקריה בתל אביב צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ישראל חוששת שחיזבאללה יתקוף בסיסי צה"ל במרכז הארץ והבהירה לארצות הברית כי אם בתקיפה ייפגעו אזרחים ישראלים, תגובת צה"ל תהיה לא מידתית, כך אמרו בכירים ישראלים לאתר וואלה.

אתמול פרסם העורך הראשי של העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", איברהים אל-אמין, כתבה שבה נטען כי חיזבאללה עשוי לתקוף את תל אביב כחלק מתגובתו.

בעיתון שמזוהה עם חיזבאללה נכתב כי לחיזבאללה יש מרחב תמרון רב בנוגע לתגובתו, משום שאזרחים לבנונים נהרגו במהלך חיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר בדרום ביירות. הוא ציין כי כחלק מהתקפה על תל אביב עלולים להיפגע אזרחים בשוליים, והדגיש כי חיזבאללה רוצה לפגוע במרכז משמעותי של הארגון שקיבל את ההחלטה על החיסול ולקח בו חלק.

בישראל רואים בכך איתות לכך שהיעד לתגובת חיזבאללה יכול להיות הקריה בתל אביב, מטה המוסד במרכז הארץ או בסיסי מודיעין מרכזיים אחרים בצפון תל אביב. הבסיסים הללו נמצאים כולם בקרבת שכונות אזרחיות ואם רקטה תחטיא אותם - סביר להניח שתפגע באזרחים.

עוד דווח בוואלה, כי בימים האחרונים הבהירה ישראל לארצות הברית בכמה ערוצים, כי היא חוששת שחיזבאללה עלול לפגוע במרכזי אוכלוסייה אזרחיים אם ינסה לפגוע בבסיסים צבאיים במרכז ישראל.

בצה"ל אמרו לעמיתיהם בפנטגון ובפיקוד מרכז של צבא ארצות הברית כי לאורך כל המלחמה, ירי הרקטות של חיזבאללה לא היה מדויק וניסיונותיו לפגוע בבסיסים צבאיים לוו בהחטאות, בעיות ותקלות חמורות, אמרו בכירים ישראלים.

דוגמה אחת הייתה מתקפת הרקטות של חיזבאללה שפגעה בכפר מג'דל שמס ברמת הגולן בחודש שעבר. גורמים ישראלים אמרו שחיזבאללה ניסה לירות לעבר בסיס צבאי, החטיא אותו ופגע במגרש כדורגל והרג 12 ילדים.

חיזבאללה נסראללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}