י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
51 כבר נמסרו

אקוודור קיבלה עשרות רכבים צבאיים מישראל, למלחמה בסמים

אקוודור קנתה מישראל סך של 138 כלי רכב משוריינים, 51 מהם כבר הגיעו למדינה הדרום אמריקאית. לרכבים יש מערכות תקשורת מתקדמות ויכול לשלב טכנולוגיות נוספות כמו ראיית לילה והתקני זיהוי מוקשים. וכן אפשרויות הגנה להתמודדות עם איומים כגון טילים נגד טנקים

אקוודור קיבלה עשרות רכבים צבאיים מישראל, למלחמה בסמים
אילוסטרציה צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

לאחר שנה של המתנה, אקוודור קיבלה כלי רכב צבאיים ישראלים שנרכשו על ידי הנשיא לשעבר גיירמו לאסו. הרכבים הגיעו ב-7 באוגוסט. הנשיא דניאל נובואה יעביר לכוחות המזוינים של אקוודור 51 כלי רכב משוריינים שישמשו לפעולות נגד קרטלי סמים.

כלי הרכב שיתחילו לשמש את צבא אקוודור הם דגמי 'דוד' ממוגן 4x4 ו-MBOMBE 6x6. כלי הרכב האלה משמשים כוחות מזוינים ויחידות צבאיות של מדינות שונות בשל היכולות שלהם. הם שימושיים במיוחד במשימות סיור והובלת חיילים באזורי עימות.

ה'דוד' ממוגן מפני כדורים וחומרי נפץ, יכול לשאת עד שישה חיילים מאובזרים ויכול להיות חמוש בכלי נשק שונים, כולל מקלעים ומטולי רימונים. בנוסף, יש לו מערכות תקשורת מתקדמות ויכול לשלב טכנולוגיות נוספות כמו ראיית לילה והתקני זיהוי מוקשים.

ה-MBOMBE 6x6 הוא רכב חי"ר ממוגן ונייד במיוחד, הוא יכול לחצות שטח קשה במהירות מרבית של כ-100 קמ"ש. יש לו יכולת לשנע עד 11 חיילים והוא יכול להיות מצויד בתותחים אוטומטיים ומשגרי טילים. לרכב מערכות תקשורת מתקדמות, וכן אפשרויות הגנה להתמודדות עם איומים כגון טילים נגד טנקים.

בדצמבר השנה אקוודור תקבל את שאר כלי הרכב מתוך סך 138 שנרכשו. העיכוב במסירה נבע מכך שחברת הייצור סבלה מעיכובים עקב המלחמה בין ישראל לחמאס, כך דווח בתקשורת באקוודור.

אקוודור סמים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}