י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
"הסיעתא דשמיא יורדת"

סוער באלעד: הקצאות לישיבות בוטלו; פרוש עשה קריעה

ישיבה סוערת בעיר אלעד עם ביטול ההקצאות על ידי ראש העיר החדש לישיבות ובתי מדרש מהציבור החסידי. ראש העיר הקודם פרוש עשה קריעה | בכירים בעירייה הגיבו לטענות ראש העיר לשעבר

סוער באלעד: הקצאות לישיבות בוטלו; פרוש עשה קריעה
ישראל פרוש צילום: משה גולדשטיין

ישיבת מועצה סוערת בעיר אלעד: ראש העיר יהודה בוטבול ביטל הקצאות לישיבות בעיר בינהם: ישיבות בעלזא, באיאן, ביאלא, רחמסטריווקא, תולדות אהרן, נדבורנה ועוד.

מדובר בדרמה של ממש לציבור החסידי בעיר הזועם על ראש העיר החדש יהודה בוטבול.

לדברי גורמים באלעד שנכחו בישיבה: נציג ויז'ניץ בעירייה יעקב דוד ברקוביץ יצא מהמליאה לפני ההצבעה בתיאום עם ראש העיר. 

ראש העיר לשעבר ישראל פרוש קרע קריעה בדש חליפתו וזעק כי דמם בראשם והסיעתא דשמיא של העיר יורדת בדקה הזו.

בכירים בעיריית אלעד מסרו הערב בתגובה: "מה שנדון היום במועצת העיר הוא לא ביטולן של הקצאות שאושרו באופן סופי כדין כפי שטוען מר פרוש, שכן מדובר בהקצאות שחולקו בקדנציה הקודמת תוך התעלמות בוטה מצרכי התושבים, כשאף אחת מהן לא קיבלה את אישור משרד הפנים, זאת בשל גרירת הרגליים מצדו של מר פרוש, דבר שהזיק לחסידויות רבות שממתינות להקצאה.

"ההליך הערב הוא תיקון מתבקש של עיוות, כאשר מדובר בהקצאות שרובן בעיר החדשה, מקום בו עדיין לא גרים תושבים וטרם ידוע מה יהיו צרכי הציבור במקום. דבר שכידוע נתקל בהתנגדות משפטית בערים אחרות והביא לביטולן של הקצאות רבות.

"לכן הוחלט להחזיר את כל ההקצאות לעירייה לחלוקה מחודשת לפי צורך אמיתי, בהתאם לתושבים שיבואו לגור במקום, ולא לפי חלוקה שרירותית שאינה רואה את צרכי הציבור בעיר.

עוד הוסיפו הבכירים בעירייה: "לגבי הטענות לעדתיות והדרת ציבור החסידים, מדובר בדמגוגיה שקרית, שכן יותר מ-10 הקצאות שהוחזרו לדיון בעירייה הן של מוסדות ספרדים, ורק 5 הן מוסדות חסידיים. החלוקה צריכה להיות הוגנת לכולם, ולא רק למי שמר פרוש חפץ ביקרו".

ישראל פרוש אלעד יהודה בוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}