י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"השלכות הרסניות"

סיוע לא צפוי לישראל: הבקשה של נשיא איראן מהמנהיג העליון

הנשיא הטרי של איראן, הפציר במנהיג העליון עלי חמינאי להימנע מלתקוף את ישראל, והזהיר מהשפעתה ההרסנית על נשיאותו. "תגובה ישראלית חזקה נגד תשתיות ומקורות אנרגיה עלולות לשתק את הכלכלה ואף להוביל לקריסתה"

סיוע לא צפוי לישראל: הבקשה של נשיא איראן מהמנהיג העליון
חמינאי בנאומו צילום: תקשורת איראנית

ערוץ הטלוויזיה "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, דיווח הערב (רביעי) כי הנשיא הטרי מסעוד פזשכיאן הפציר במנהיג העליון עלי חמינאי להימנע ממלחמה עם ישראל.

על פי הדיווח, מפי גורמים המעורים בנושא, פזשכיאן הזהיר מפני "השלכות הרסניות לנשיאות" שלו, וכי מתקפה על ישראל תוביל למלחמה לא רצויה. הנשיא הוסיף להזהיר כי "תגובה ישראלית חזקה נגד תשתיות ומקורות אנרגיה עלולות לשתק את הכלכלה במדינה, ואף להוביל לקריסתה".

איראן מאיימת לפתוח במתקפת טילים ישירה נגד ישראל כדי לנקום את חיסולו של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס בטהראן ב-31 ביולי, למרות הקריאות לאיפוק מצד ידידיה ואויביה. עם זאת, הרצון לנקמה לא אצל כולם, ישנם קולות המביעים דאגה לגבי השלכות אפשריות.

בפגישה שנערכה לאחרונה עם חמינאי, הנשיא ניסה לשכנע את חמינאי בן ה-85 להימנע מהתקפה איראנית ישירה על ישראל כדי להימנע מהסלמה שתוביל למלחמה לא רצויה, "תקיפה עלולה לשבש קשות את כהונתי ולהוביל לבעיות משמעותיות" אמר.

למרות האזהרות החמורות, חמינאי לא התחייב במהלך הפגישה, לא תמך ולא התנגד לחששות.

הנשיא הזהיר גם מפני מפקדים צבאיים בכירים שעלולים לגרור את המדינה למלחמה, וציין כי הוא מתמודד עם לחץ בלתי פוסק מצד חלקים בחיל משמרות המהפכה האסלאמית הדורשים תגובה צבאית חזקה נגד ישראל, ללא קשר להשלכות.

הנשיא טען כי התנגדותו לפעולה צבאית נעוצה באינטרס לאומי ולא בשל חוסר ידע או ניסיון בענייני ביטחון וצבא, כפי שטוענים באיראן. הוא הדגיש כי מלחמה עם ישראל תעמיק את הפער עם האזרחים, דבר שיפגע קשות במעמדה הבינלאומי של איראן, שאותו המדינה זקוקה לשפר נואשות.

איראן נשיא איראן חמינאי איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}