י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פעם שניה ביומיים

היועמ"שית נגד מזכיר הממשלה: "פועל בחוסר סמכות, להוציא צווי גיוס מייד"

הייעוץ המשפטי לממשלה פרסם שוב הודעה נגד מזכיר הממשלה ובו טען כי חוות דעתו בסוגיית הגיוס ניתנה חוסר סמכות. מזכיר הממשלה השיב: "תמוה בעינינו כי בתוך 48 שעות, הייעוץ המשפטי לממשלה מוצא לנכון לפרסם שתי הודעות בטענות סרק נגד עבודתו המקצועית של מזכיר הממשלה"

היועמ"שית נגד מזכיר הממשלה: "פועל בחוסר סמכות, להוציא צווי גיוס מייד"
מזכיר הממשלה יוסי פוקס צילום: Chaim Goldberg/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, הבהירה הערב (רביעי) במכתב כי מזכיר הממשלה יוסי פוקס אינו מוסמך לתת לממשלה חוות דעת משפטית בנושא גיוס בני הישיבות וכי על צה"ל להוציא צווי גיוס באופן מיידי.

הרקע למכתב של היועמ"שית נגד מזכיר הממשלה היא חוות דעת שהגיש מזכיר הממשלה בתגובה למכתב של המשנה ליועמ"שית גיל לימון שטען כי אין לעשות אבחנה בשליחת צווי הגיוס בין בחורי הישיבה שלומדים לבחורים חרדים שלומדים.

פוקס הבהיר במכתבו כי לייעוץ המשפטי אין סמכות להתערב בנושא גיוס החרדים וטען כי בג"ץ הותיר את שיקול הדעת המקצועי בעניין גיוס החרדים לרשויות הצבא.

בנוסף, פוקס הביע מחאה על כך שהייעוץ המשפטי קבע כי "המצב המשפטי מחייב הוצאת צווי גיוס באופן מיידי". 

מטעמו של מזכיר הממשלה נמסר בתגובה: "תמוה בעינינו כי בתוך 48 שעות, בעיצומה של מתיחות ביטחונית, הייעוץ המשפטי לממשלה מוצא לנכון לפרסם שתי הודעות דוברות בטענות סרק נגד עבודתו המקצועית של מזכיר הממשלה.

"מכתבו של מזכיר הממשלה למשנה ליועמ״שית, גיל לימון, בעניין הוצאת צווי הגיוס, עסק בביקורת על ההתערבות החריגה (בחוסר סמכות) של הייעוץ המשפטי לממשלה בשיקול דעתו המקצועי של צה״ל".

יוסי פוקס גלי בהרב מיארה מזכירות הממשלה חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}