י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
המתיחות לשיא

בישראל מעריכים: חיזבאללה יתקוף ראשון, מצרים הורתה למטוסים להימנע מטיסה מעל איראן

בישראל ממשיכים להיערך לקראת התגובה של איראן ושלוחותיה. מצד חיזבאללה, ההיערכות היא לאפשרות של מטח משמעותי. הלחץ משפיע גם על מדינות שכנות - מצרים הורתה לכל חברות התעופה שלה להימנע מטיסה במרחב האווירי של איראן

בישראל מעריכים: חיזבאללה יתקוף ראשון, מצרים הורתה למטוסים להימנע מטיסה מעל איראן
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

בישראל נמשכת הדריכות וההיערכות לקראת הנקמה האיראנית על חיסולו של הנייה בטהרן: הערכה בישראל כי חיזבאללה יתקוף לפני איראן וכי הדבר יקרה כבר בימים הקרובים, כך דווח בכאן 11. משמעות הדבר היא שנסראללה כבר החליט מתי, איך וכמה לתקוף. לגבי הצפי לתגובה איראנית, קיים עדיין סימני שאלה לגבי מוכנותה של איראן להסתכן בתקיפה ובהשלכותיה.

בישראל עדיין מנסים להשפיע על עוצמת הנקמה באמצעות מסרים בלתי פוסקים, ואיומים על מה שעלול לקרות ללבנון אם יגזימו בתגובתם.

שר הביטחון יואב גלנט ביקר הבוקר בתרגיל של עוצבת שועלי מרום אשר דימה לחימה במתאר צפוני. "כפי שהדברים מסתמנים, נסראללה עלול לגרור את לבנון לשלם מחירים כבדים ביותר, כבדים ביותר. הם לא מתארים לעצמם מה יכול לקרות, אני מניח שאם הם ייקחו תמונה של עזה הם יבינו, אבל לא תמיד ההיגיון מדבר", אמר גלנט.

השר הוסיף: "אי אפשר להרוג במדינת ישראל אזרחים, בוודאי לא 12 ילדים ולא לשלם על זה מחיר, זה לא עובד, הפטנט הזה לא מקובל עלינו ואם יהיה צורך אנחנו נרחיב את הפעולות ונעשה את מה שצריך, והתהליך הזה עלול גם להידרדר למצב של מלחמה, זה לא דבר תיאורטי, זה דבר אמיתי".

בישראל נערכו לקראת התגובה של איראן ושלוחותיה. מצד חיזבאללה, היערכות היא לאפשרות של מטח משמעותי, כתג מחיר על החיסול ברמטכ"ל הארגון, פואד שוכר, שיכלול גם שימוש בטילים מדויקים.

הלחץ משפיע גם על מדינות שכנות. מצרים הורתה לכל חברות התעופה שלה להימנע מטיסה במרחב האווירי של איראן למשך כשלוש שעות מהשעה 01:00 בלילה עד 04:00, כך דווח בערוץ הטלוויזיה האיראני האופוזיציוני "איראן אינטרנשיונל". לפי ההודעה המצרית: "בעקבות המתיחות הביטחונית בין איראן לישראל. שום תוכנית טיסה לא תתקבל מעל שטח כזה", נכתב.

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, ביקר היום בבסיס חיל האוויר תל-נוף עם מפקד הבסיס, תת-אלוף אריאל דיין ומפקדים נוספים. הרמטכ"ל התייחס לאיומים שנשמעים מחיזבאללה ואיראן: "אנחנו במוכנות שיא. נדע להוציא התקפה מהירה בכל מקום".

איראן חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}