י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
זעמו על דבריו

גרמניה וצרפת תוקפות את השר סמוטריץ: "דבריו בלתי מקובלים ומחרידים"

לאחר התבטאות השר בכנס קטיף, צרפת וגרמניה תקפו באופן את ההתבטאויות. בכנס אמר סמוטריץ': "בעולם לא ייתנו לנו להמית ברעב שני מיליון אזרחים, למרות שזה אולי צודק עד שלא יחזירו לנו את החטופים". צרפת: "נדהמים מדבריו המחפירים של סמוטריץ"

גרמניה וצרפת תוקפות את השר סמוטריץ: "דבריו בלתי מקובלים ומחרידים"
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

צרפת וגרמניה זועמות על דברי השר סמוטריץ שהצדיק "הרעבת תושבים בעזה". ממשרד החוץ של צרפת נמסר: "נדהמים מדבריו המחפירים של סמוטריץ' שהצדיק הרעבת תושבים בעזה. צרפת מביעה תדהמה עמוקה נוכח דבריו המחפירים של שר האוצר הישראלי. צרפת מזכירה לישראל כי עליה לפעול בהתאם לצו בית הדין הבינלאומי לצדק מ-26 בינואר, ולנקוט בכל הצעדים הנדרשים ליישומו. אספקת סיוע הומניטרי היא חובה על פי המשפט ההומניטרי הבינלאומי".

גם הגרמנים זעמו על סמוטריץ. שטפן זייברט שגריר גרמניה בישראל כתב בחשבון ה-X: "ממשלת גרמניה דוחה בתוקף את דבריו הבלתי מקובלים והמחרידים של השר סמוטריץ' לפיהם עשוי להיות "מוסרי לתת לעזתים למות מרעב". זהו עיקרון של המשפט הבינלאומי ושל האנושות להגן על אזרחים במלחמה ולתת להם גישה למים ולמזון".

כזכור שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אמר בכנס קטיף השבוע: "יש לי ויכוח אחד מרכזי עם הצבא ועם שר הביטחון, ובעניין הזה אני לא יודע אם ראש הממשלה לא רוצה או לא מצליח לאכוף אותם. העניין הוא לקיחת אחריות על המאמץ האזרחי ההומניטרי בתקופת המלחמה. הצבא מת מפחד מהמושג ממשל צבאי. אגב, אף אחד לא מדבר עכשיו לא על חינוך ולא על רווחה, אבל העובדה שחמאס משתלט על הסיוע ההומניטרי וזו הדרך שלו זה החמצן שלו, זה המאריך המרכזי של המלחמה".

עוד אמר: "אם אנחנו היינו לוקחים כבר לפני חצי שנה אחריות על המאמץ ההומניטרי, מכניסים סיוע הומניטרי כי אין ברירה, אי אפשר במציאות העולמית של היום לנהל מלחמה, אף אחד בעולם לא ייתן לנו להמית ברעב ובצמא שני מיליון אזרחים. למרות שזה אולי צודק ומוסרי עד שלא מחזירים לנו את החטופים".

 

בצלאל סמוטריץ' צרפת גרמניה עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}