י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"אין עילה להתערבות"

בג"ץ דחה את העתירה נגד מינוי תא"ל שלומי בינדר לראש אמ"ן

שופטי בג"ץ דחו את העתירה שהגישו הורים שכולים נגד תא"ל בינדר, המבקשת למנוע את מינויו לראש אמ"ן. בפסק הדין צויין כי לא "ניתן לומר שההחלטה על מינויו לתפקיד ראש אמ"ן התקבלה מבלי שקיימת תשתית עובדתית מספקת"

בג"ץ דחה את העתירה נגד מינוי תא"ל שלומי בינדר לראש אמ"ן
תא"ל שלומי בינדר צילום: דובר צה"ל

שופטי בג"ץ דחו את העתירה שביקשה למנוע את מינויו של תת-אלוף שלומי בינדר לתפקיד ראש אגף המודיעין בצה"ל. העתירה הוגשה על-ידי הורים שכולים ועמותת לביא. 

השופטים נימקו כי "אין לנו להתערב בהחלטה זו. כמו כן, משהרמטכ"ל עיין בממצאים שנאספו במסגרת תחקיר בעניין פעילותה של חטיבת המבצעים, ובחן את התנהלותו של תא"ל בינדר לפני פרוץ המלחמה ובמהלכה, אינני סבור כי ניתן לומר שההחלטה על מינויו לתפקיד ראש אמ"ן התקבלה מבלי שקיימת תשתית עובדתית מספקת, במיוחד בהתחשב בנסיבות הצורך בקבלתה".

במאי האחרון הורים שכולים הגישו עתירה לבג"ץ נגד מינוי תא"ל שלומי בינדר לראש אגף המודיעין, מינוי עליו הכריזו שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי.

הרב יהושע שני, אביו של סרן אורי הי"ד שנפל בקרב בכיסופים בחג שמחת תורה, ממגישי העתירה הסביר בראיון ל'גלי ישראל': "תא"ל בינדר הוא אדם שישב בבור בזמן שהעסק לא תפקד. הבן שלי לחם 9 שעות עם החיילים שלו ביום השביעי באוקטובר ללא קבלת כל סיוע ומישהו צריך לתת הסברים לדבר הזה, כשאחד מהם הוא תא"ל בינדר ראש חטיבת אגף מבצעים במטכ"ל".

שלומי בינדר אמ"ן בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}