ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
המשקיעים תובעים

בית המשפט ידון בפירוק החברה החרדית 'בסדנו'

אחרי החקירה, בית המשפט צפוי לדון בבקשת הפירוק של חברת ההשקעות בסדנו: "לקוחות רבים של החברה חוששים להגיש תביעה, הם מסכנים את כספם"

בית המשפט ידון בפירוק החברה החרדית 'בסדנו'
השקעות, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

בית המשפט המחוזי בתל אביב ידון מחר (חמישי) בבקשת הפירוק של חברת ההשקעות בסדנו, שנקלעה לקשיים על רקע חקירת רשות ניירות ערך שהתנהלה נגדה.

לאחרונה החלו עוד ועוד משקיעים ומלווים חרדים להגיש תביעות כנגד החברה, וכעת הם ממתינים להחלטת בית המשפט. "אחרי הדיון, אם החברה תפורק, מי שלא יגיש את תביעת החוב - החוב של החברה כלפיו יאופס", אומר עו"ד גיא סרוסי, המייצג חלק מהמשקיעים והמלווים.

לדבריו, "לקוחות רבים של החברה חוששים להגיש תביעה, אך הם מסכנים את כספם".

"לאחר צו פתיחת ההליכים יתחיל שעון החול להגשת תביעות החוב", אומר סרוסי, שמייצג קבוצת משקיעים ומלווים גדולה מקבוצת בסדנו. "מי שלא יגיש אז תביעת חוב -  לא יכירו בחוב כלפיו", הוא מבהיר.

לאחרונה הודיעה הרשות לניירות ערך כי סיימה את החקירה בעניינה של קבוצת החברות והשותפויות בסדנו. "מדובר בחקירה מורכבת ומאומצת שעניינה בחשד לביצוע עבירות של הצעה ומכירה ללא תשקיף לפי חוק ניירות ערך; קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות לפי חוק העונשין וכן, עבירות הלבנת הון לפי חוק איסור הלבנת הון, זאת במהלך התקופה שבין השנים 2019-2022", נאמר בהודעת רשות ני"ע.

לפי החשד שעמד בבסיס החקירה, קבוצת בסדנו עסקה בגיוס כספים ממשקיעים בהיקף של למעלה ממאה מיליון ש"ח בתקופה הרלבנטית, בפרט מהמגזר החרדי, לשם השקעות בארץ ובחו"ל, ותוך כדי כך ביצעה עבירות של הצעה ומכירה לציבור ללא תשקיף. 

החשוד המרכזי בתיק, אליעזר גרוס, עומד בראש הקבוצה כבעלים, יו"ר, מנכ"ל, וכן בעל השליטה בחברת פרנסה ניהול בסד בע"מ, שתחתיה קיימות עשרות חברות ושותפויות שונות המגייסות כספים ממשקיעים. 

אילן אסייג"החוב עשוי להתאפס". עורך הדין גיא סרוסיצילום: אילן אסייג

לפי החשד, הקבוצה התנהלה באמצעות מספר רב של חברות כאשר המידע שהוצג למשקיעים הוא כי כל חברה נועדה לפעילות מסוימת ומובחנת. בפועל, החשד הוא כי בניגוד למה שנאמר למשקיעים, הקבוצה ניהלה את כלל הכספים שקיבלה מהמשקיעים כבריכה כספית אחת, שעה שכספי המשקיעים עורבבו בין חברות בקבוצה. כך, לפי החשד כספים שגויסו ממשקיעים לכאורה לטובת פעילות מסוימת שימשו בפועל לפעילויות אחרות ולטובת כלל הקבוצה ומשכך הלכה למעשה שימשו את כלל זרועותיה ובניגוד למה שהוצג למשקיעים. 

בנוסף על פי החשד, המודל הכלכלי של הקבוצה לא היה ישים ופעילות החברה היתה הפסדית ובוודאי שלא יכלה לשרת את התשואות הגבוהות שהובטחו למשקיעים. כתוצאה מכך החשד הוא כי כספי המשקיעים עצמם שימשו לתשלום התשואות שהובטחו למשקיעים או החזר חובות הקבוצה למשקיעים אלה. כן לפי החשד, בסיועם של  נושאי משרה בקבוצה, גרוס ניהל את מערך הקבוצה וכספי המשקיעים כאמור, תוך ניצול מבנים משפטיים המאפשרים גיוס משקיעים נוספים, כחלק מהפרדה מלאכותית בין הישויות המגייסות את הכספים, וללא מסירת מידע מלא וגלוי לציבור המשקיעים, באופן שנועד לעקוף את מגבלת החוק המעוגנת בסעיף 15 לחוק ני"ע. 

עו"ד גיא סרוסי מייצג משקיעים ומלווים מקבוצת בסדנו. לפניות: 0525253237

בסדנו השקעות עו"ד גיא סרוסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}