י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

הפוסק הכשרותי הגר״מ נחשוני מסר שיעור הלכתי בכולל 'קול רינה' בנתיבות

מאות אברכים השתתפות בשיעור מיוחד מפיו של הגאב״ד הגאון רבי משה נחשוני שליט"א שעסק בהלכות כשרות המזון ושחיטה מהודרת לפי כל דקדוקי ההלכה | הגאון רבי חיים יוסף דוד אברג'יל שליט"א קיבל את פניו בחמימות וציין כי אביו, הגר"י אברג'יל זצ"ל הורה לו להציג בפני הגר"מ נחשוני שאלות בנושאי כשרות ושחיטה | סוכם עם נשיא המוסדות שהאברכים יזכו ליום מכירה חודשי מרוכז של תוצרת 'נתח אדום' - בהשגחתו המהודרת של הגר"מ נחשוני שליט"א

הפוסק הכשרותי הגר״מ נחשוני מסר שיעור הלכתי בכולל 'קול רינה' בנתיבות
הרב נחשוני והרב אברג'ל צילום: יח"צ

הפוסק הכשרותי הבינלאומי הגאון רבי משה נחשוני שליט"א שמאחוריו עשרות שנות וותק בכשרות מפעלי ענק, הוזמן לשאת דברים בשיעור מיוחד שעסק בנושאי כשרות כהלכתה ושחיטה מהודרת על כל פרטיה ודקדוקיה בהיכל הגדול של כולל 'קול רינה' בנשיאות הגאון רבי חיים יוסף דוד אברג'יל שליט"א.

את ההיכל גדשו כשש מאות אברכים כ"י שהתכנסו כדי לשמוע את דבר ה' זו הלכה, ובין היתר, העלו האברכים שאלות רבות בנושאי כשרות שהתבהרו להם באר היטב על ידי הגר"מ נחשוני. כמו כן הציג הרב את שחיטת הבשר במפעל 'נתח אדום' שהינו תחת השגחתו ובפיקוחו הצמוד של ראש הצוות, הרב רפאל עשור וצוותו, וכן שחיטת העופות בשיתוף עם קהילת הקודש צאנז ובהשגחת הרה״ג אליהו אילוז רבה של אור עקיבא מטעם הרבנות הראשית ובפיקוח הרב מרדכי גלאי שליט"א כאשר חומרות רבות נהוגות בעת השחיטה.

יח"צכולל 'קול רינה' בנתיבותצילום: יח"צ

האברכים האזינו בקשב רב לדברים, ובתום השיעור, סבבו את הגר"מ נחשוני במשך שעה ארוכה כדי להציג לפני שאלות סבוכות שהתעוררו אצלם במהלך תלמודם, בנושאי כשרות המאכלים, המזון המתועש שהגר"מ נחשוני מומחה ייחודי ובינלאומי בו, וכן בנושאי שחיטה. אגב אורחא נציין, כי עד כה, חלק מהאברכים שלא הספיקו להציג את שאלותיהם בפני הגר"מ נחשוני, מתקשרים לביתו, כדי לקבל ייעוץ והכוונה בנושאים אלה...

לאחר תום השיעור והמענה לשאלות בני התורה, נועד הגר"מ נחשוני עם נשיא המוסדות, הגאון רבי חיים יוסף דוד אברג'יל שליט"א, שהביע את התפעלותו מהיקף הידע שנחשף בעת מסירת השיעור בהיכל הכולל, וציין בחיבה מרובה: "זכורני, כי מאז היותי צעיר, אמר לי אמו"ר זצ"ל, כי אם יש לי שאלות בנושאי כשרות, כדאי שאציג אותן בפני הגאון הרב משה נחשוני, משום שהוא מומחה גדול ובקיא עצום בכל ענייני הכשרות והלכות השחיטה, השגחה במפעלי מזון וכדומה", ציין הגרחיד"א אברג'יל שליט"א.

הרבנים נפרדו מתוך אווירת הערכה הדדית, והגאון הרב החיד"א שליט"א הביע את רצונו כי בני קהילתו יצרכו את תוצרת השחיטה המהודרת של 'נתח אדום', בשל ההקפדות וההידורים שנשמרים על ידי הגר"מ נחשוני וצוות השוחטים בראשות הרב עשור. הגאון הרב אברג'יל פנה לגר"מ נחשוני בבקשה לסייעו באספקת מוצרי בשר מהשחיטה המהודרת של 'נתח אדום' שתחת פיקוחו ההדוק, ובהידורים המיוחדים שנשמרים בצוות השוחטים. ואכן, בימים אלה נידונה האפשרות להקמת יום מכירות חודשי מרוכז במחירים מיוחדים לבני התורה בנתיבות.

נתח אדום הרב משה נחשוני כולל קול רינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}