י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
"התחילו לצחוק עלינו"

"האויבים שלנו לא פוחדים מאיתנו - זה הדבר החמור ביותר"

המזרחן ד"ר קידר: "אם עושים פעולת מנע נגד חיזבאללה בלבנון כל העולם יאשים אותנו בהתקפה ללא הצדקה"

"האויבים שלנו לא פוחדים מאיתנו - זה הדבר החמור ביותר"
נסראללה בנאומו צילום: חיזבאללה

המזרחן באוניברסיטת בר אילן ד"ר מרדכי קידר התייחס הבוקר (רביעי) לנאום נסראללה, והכוננות בישראל לקראת מתקפה מכמה חזיתות.

בפתח דבריו ברדיו צפון אמר ד"ר קידר: "הבעיה היא שעכשיו כולם חוששים מנקמה של חיזבאללה על חיסול פואד שוכר ואיראן על החיסול של הנייה, משמעות הדבר היא שהצפון בגלות-זה מצב נורמלי, וזו הבעיה, כל העולם מנסה שלא יהיה שינוי בסטטוס-קוו.

אם אנחנו עושים פעולת מנע נגדם כל העולם יאשים אותנו בהתקפה ללא הצדקה- כי המצב שהייה עד עכשיו הוא נורמלי כי ישראל נרמלה אותו".

כשנשאל לגבי התגובה האיראנית השיב לגדי נס: "זה שאנחנו לחוצים כמו דיבל בקיר כבר למעלה מעשרה ימים- הם את הנקמה עשו, כשהכניסו אותנו למצב של אי ודאות". "אנחנו מתבשמים מהדיבורים שלנו- אף אחד במזרח התיכון לא לוקח אותם ברצינות כי אנחנו רק מדברים ולא עושים כלום עשרה חודשים, התחילו לצחוק עלינו", ציין. "איך שהתחילה המלחמה בדרום חיזבאללה נכנסו למלחמה, לקח להם יום אבל תקריות גבול- גם פגיעה בריבונות הישראלית- כשצריכים לפנות את הצפון", הוסיף.

Arielinson, מתוך ויקיפדיהד"ר מרדכי קידרצילום: Arielinson, מתוך ויקיפדיה

בעבר ראינו את הלבנונים והעזתים בורחים מכוחות צה"ל והיום הפוך.

ד"ר קידר השיב: "מדינה שאחוזים ניכרים מתקציב הביטחון שלה הושקעו בבניית צה"ל ועיצומו וחיזוקו לקראת כזה אירוע, איפה הצבא? לא רק ב-7 באוקטובר הוא לא היה, לא ראינו אותו מאז. נכון שאנחנו יורים והרסנו את עזה, אבל האויבים שלנו לא פוחדים מאיתנו- זה הדבר החמור ביותר".

הרמטכ"ל שגה, איך יכול להיות שנשאר בתפקידו? "אתה שם את היד על ה'בעיה' הגדולה ביותר של הצבא: הוא נהיה צבא של הכלה, הבלגה, איפוק והוא עוד טוען שהם כוח", הדגיש.

לדבריו, "במזרח התיכון צוחקים עלינו מפני שבמזרח התיכון הבלגה זו 'החלשה', איפוק זה 'פחדנות' ואם אתה לא מוריד מכה איומה ונוראה מיד על מי שהוריד עליך מכה קטנה- אתה לא שייך למזרח התיכון לכן, לא רוצים אותנו פה", הסביר, "אנחנו תרבות אחרת, תרבות מערבית".

עוד טען המזרחן: "לכן, אנחנו איום עליהם, המדינות האסלאמיות מסתכלות עלינו ושואלות את עצמן 'למה המדינות שלנו לא דואגות לאזרח כמו שדואגת מדינת ישראל? למה אנחנו צריכים להיות העבדים והשפחות של השליט?'", המשיך, "התנהגות של ישראל מאיימת עליהם וזו עוד סיבה שבגינה הם רוצים להשמיד אותנו".

ד"ר מרדכי קידר נסראללה איראן חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}