י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"אלימות מתנחלים"?

הבלוף האנטישמי נחשף: כל כניסת יהודי להר הבית נרשמת כמעשה אלימות

ד"ר מיכאל וולפוביץ' חשף בדיון ועדת החוקה: נתוני האו"ם על "אלימות מתנחלים" מבוססים על דיווחים שקריים. כל יום שתיירים או יהודים נכנסים להר הבית מסווגת על ידי האו"ם כהסגת גבול ומעשה אלימות

הבלוף האנטישמי נחשף: כל כניסת יהודי להר הבית נרשמת כמעשה אלימות
אילוסטרציה צילום: unsplash

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת דנה היום (רביעי) בהטלת הסנקציות מצד מדינות זרות כנגד אזרחים ישראלים, בגין "אלימות נגד פלסטינים". בדיון חשף ד"ר מיכאל וולפוביץ' מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, כי נתוני האו"ם על "אלימות מתנחלים" מבוססים על דיווחים שקריים.

וולפוביץ' הציג את מחקרו בפני הוועדה: "אני חוקר טרור ואלימות של מתנחלים והטלת סנקציות. אפשר לראות את הסטטיסטיקות של האו"ם ואת הסטטיסטיקות של הרשות הפלסטינית שמשמשות מקור לאו"ם.

לדבריו: "נתוני האו"ם על "אלימות מתנחלים" מבוססים על דיווחים שקריים. יש קטגוריות שונות של נזק לרכוש, אלימות אישית עם ממוצע של 9.77 אירועים לחודש. האמריקאים חילקו את האירועים לאותן קטגוריות שבמחקר שלי, באלימות נגד אנשים ובהן מקרים שסווגו כהסגת גבול בשוגג. למשל כניסה להר הבית סווגה כך ובכל יום שתיירים או יהודים נכנסים להר הבית זה מסווג כהסגת גבול ומעשה אלימות".

ד"ר מיכאל וולפוביץ' בוועדת חוקה צילום: דוברות הכנסת

בפתח הדיון, אמר יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן: "אם כבר מטילים סנקציות על מי שנוקט באלימות, הייתי מצפה לראות סנקציות על מה שראינו בקמפוסים האמריקאים, בקהילות יהודיות, על האיומים כנגד אחינו מעבר לים.

רוטמן הוסיף: "לא הגיוני שהממשל הנוכחי הסיר סנקציות מהחותי'ים שמהווים קצת יותר סיכון עולמי ומטיל סנקציות על פעילי צו 9. היה ראוי שהדבר יוסדר בדרכים דיפלומטיות כפי שראוי בין מדינות ידידות.

עוד אמר יו"ר הוועדה: "מדובר בפגיעה בריבונות המדינה במובן הכי פשוט של המילה; צעד שפוגע גם במערכת המשפט בהבעת חוסר אמון במערכת מצד מדינות זרות וגם בהליך המשפטי. הסנקציות תויגו תחילה כנגד מה שמכונה "מתנחלים אלימים", שזו עלילת דם מודרנית, ומהר מאוד התגלתה הכוונה האמתית מאחורי הסנקציות, כשהוטלו סנקציות על פעילי צו 9".

אלימות מתנחלים הר הבית ועדת חוקה חוק ומשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}