י' אלול התשפ"ד
13.09.2024
למרות הביקורת

נחשף: כמה כסף חסכה המדינה בזכות "כנף ציון"?

במהלך דיון בעניין מטוס כנף ציון בכנסת, נחשף כי אל על דרשה עבור הטיסה של ראש הממשלה נתניהו לארה"ב 980 אלף שקלים. במטוס כנף ציון לעומת זאת העלות הייתה 447 אלף שקלים

נחשף: כמה כסף חסכה המדינה בזכות "כנף ציון"?
מטוס כנף ציון צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי קיימה היום דיון בנושא מטוס כנף ציון, עם הפעלתו בחודש האחרון בטיסת ראש הממשלה לארה"ב. במהלך הדיון חשף מנהל מערך מטוס ראשי המדינה כי הטיסה האחרונה של כנף ציון חסכה יותר מחצי בעלויות הטיסה. 

סא"ל במיל' איתן ליאל, מנהל מערך מטוס ראשי המדינה, אמר בדיון כי המטוס שהוא בן 23 שנה, טס מעט מאוד יחסית. 11 שנים לפני שנרכש ע"י התעשייה האווירית הוא היה בבעלות אוסטרית. לדבריו, תוחלת החיים במצב התחזוקה של היום היא לפחות 20 שנה. 

ליאל סיפר על הנסיעה האחרונה ואמר כי "זה היה מדהים היכולות הטכנולוגיות של המטוס. היה טלפוניה שוטפת לאורך כל הטיסה, בצורה שאיפשרה להמשיך את הקשר עם כל ראשי המערכת. הביצוע של הטיסה האחרונה היה טוב מאוד של כלל מרכיבי המשימות מרגע עליית רה"מ ופמלייתו למטוס. היתרונות שהמטוס וצוותו מעניקים למדינת ישראל סייעו מיד בעלותו של רה"מ למטוס שהתיישב עם צוותו הבכיר לדיון מבצעי בחדר הדיונים של המטוס שבו מושבים מותאמים גם לשעת ההמראה". 

לדבריו, בטיסה האחרונה לארה"ב המדינה חסכה ביותר מחצי את עלויות הטיסה. עוד אמר כי בצוותו לקחו הצעת מחיר מאל על כי חששו שמא לא יוכלו לטוס עם המטוס והצעת המחיר הייתה 980,000, וזה בלי נסיעה לפלורידה. במטוס כנף ציון לעומת זאת העלות הייתה 447 אל"ש ובגלל הנסיעה שהתווספה לפלורידה הסתכמה העלות סה"כ ב-520 אל"ש.

בטיסה הבאה המטוס יוכל, לדברי ליאל, לשאת את מלוא המשקל המיועד לו, זאת לאחר שבטיסה הקודמת נערכה בדיקה ראשונה לטיסה ארוכה בעקבות כל השינויים שבוצעו בו.

מטוס כנף ציון בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}