ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הרשת סוערת

פורום קהלת יצא בקמפיין מימון המונים: בברנז'ה תקפו

בברנז'ה תקפו את פורום קהלת שיצא בקמפיין מימון המונים, וטענו כי הפורום מוציא סכומי עתק על משכורות לבכירים. מנכ"ל הפורום הגיב לביקורת של 'העין השביעית': דאגתי באופן אישי שלא יסגרו אתכם

פורום קהלת יצא בקמפיין מימון המונים: בברנז'ה תקפו
הפגיעה במשרדי פורום קהלת ע"י אחים לנשק צילום: Flash90

סערה ברשת לאחר שפורום קהלת הודיע על קמפיין מימון המונים וקרא לציבור לתמוך בפעילותו. הפורום ספג ביקורת חריפה על סכומי העתק שהוא מוציא על משכורות גבוהות לבכירי הארגון, ומנגד מבקש מהציבור לתמוך בו כלכלית. בפורום מסרו כי הסכומים קוצצו.

בחשבון הטוויטר של אתר ביקורת התקשורת "העין השביעית" (המזוהה עם השמאל), תקפו את הפורום על רקע הקמפיין לצד משכורות העתק: "פורום קהלת יוצאים למימון המונים. בשנה שעברה המנכ"ל מאיר רובין והיו"ר משה קופל עלו לעמותה יחד יותר ממיליון שקל, ראש מחלקה אחד - כמעט מיליון שקל, היועץ המשפטי: יותר מחצי מיליון שקל וראש מחלקה אחר - כמעט חצי מיליון שקל", נכתב.

מנכ"ל פורום קהל, מאיר רובין הגיב לציוץ וטען: "כשהמכון הישראלי לדמוקרטיה רצו לפני כמה שנים לסגור את העין השביעית, שכנעתי אישית את נשיא המכון פלסנר שיאפשר לכם לצאת לעצמאות בארגון נפרד, עם האתר והארכיון, וערבתי לכך שלא תקרסו בדרך. 

ליאת מנדל, פורום קהלתמאיר רובין\ הפוגרום במשרדי קהלתצילום: ליאת מנדל, פורום קהלת

לדבריו: "לא ביקשתי סיקור אוהד ועד היום גם לא נתתי לזה פומבי. למעשה, לא ציפיתי לכלום חוץ מעשייה לתועלת הציבור ולשיפור התקשורת הישראלית.

"כשאתם משיגים את כלי התקשורת הממוסדים במירוץ לתחתית של רדיפה אובססיבית של מי שלא חושבים בדיוק כמותכם, בסטנדרט נמוך של עשייה עיתונאית ובלי לטרוח לבקש תגובה, אתם מייתרים את קיומכם כליל", תקף רובין והוסיף בעוקצנות: "בהצלחה בהמשך".

בעין השביעית לא נשארו חייבים והגיבו בחזרה: "הי מאיר, תודה על העובדות האלטרנטיביות. במציאות: ההבטחה כי העין השביעית תוכל להמשיך לפעול כארגון נפרד ניתנה על-ידי המכון עוד לפני שהסגירה המתוכננת הפכה פומבי, כמה חודשים לפני שנודע לך על כך.

"נערכו איתך שתי פגישות בהן הבטחת שתעביר בין מיליון לשני מיליון שקל. בפגישה השלישית היית נבוך ואמרת כי משה קופל הטיל וטו והוא לא מוכן להעביר אף שקל לטובת העניין, אחרי שהבהרנו כי "העין השביעית" אינה למכירה וכי נמשיך לעבוד באופן עצמאי ללא קשר לזהות המממנים שלנו, בדיוק כפי שהיה במכון לדמוקרטיה.

Yonatan Sindel/Flash90נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה יוחנן פלסנרצילום: Yonatan Sindel/Flash90

"בהמשך, כדי להציל את כבודך, הוסכם כי פורום קהלת יעביר סכום של כמה עשרות אלפי שקלים לעין השביעית כתשלום עבור מחקר מדיניות בנושא שקיפות במערכת המשפט. טיוטה הועברה וחלק מהכסף עבר, אולם המחקר לא יצא אף פעם לאור.

"בסופו של דבר הכסף שעבר מפורום קהלת לעמותת העין השביעית היה זניח - בערך עלות משכורת של שלושה שבועות שלך כמנכ"ל (שהיתה אז כחצי מעלות התפעול החודשית הכללית של העין השביעית).

"המחשבה כי בגלל שגוף כלשהו שילם לנו כסף נימנע מלהעביר עליו ביקורת, היא מחשבת עוועים שמוכיחה שאתה וחבריך עדיין לא הבנתם מהי עיתונות חופשית. לכנות זאת בשם "הכרת טובה" מוכיחה שאינכם מבינים גם הכרת טובה מהי", כתבו בעין השביעית.

בתוך כך, גם כתב 'דה מרקר' סימי ספולטר מתח ביקורת חריפה על המשכורות בקהלת. בתגובה, כתב לו המנכ"ל רובין: "צודק לגמרי! בדיוק לכן פרופ' קופל עבר להתנדבות מלאה, אני קיצצתי בשכרי מעל 50% ושאר הבכירים בפורום קיצצו עשרות אחוזים משכרם. כל שקל שתתרמו ילך לעשייה נטו".

 Hadas Parush/Flash90פרופ' משה קופלצילום: Hadas Parush/Flash90

פורום קהלת הינה עמותה המחזיקה בעמדות שמרניות וליברליזם כלכלי ומזוהה עם הימין הישראלי. עם השנים הוא הפך לאחד הגופים המשפיעים ביותר על עמדות הפוליטיקאים ממפלגות הימין. מנגד, בשמאל נאבקים בפורום קהלת ובתקופת המחאה נגד הרפורמה המשפטית, פעילי אחים לנשק אף הציבו חוטי תיל וחפצים נוספים מחוץ למשרדי הפורום. 

מחאת המילואימניקים אחים לנשקהכניסה למשרדי פורום קהלתצילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

פורום קהלת מאיר רובין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}