י"ד אלול התשפ"ד
17.09.2024
במסגרת צעדי הענישה

ישראל ביטלה את הסדר הנאמנות עם נורבגיה

ישראל החליטה לבטל את ההסדר במסגרתו העבירה לנורבגים למשמורת את כספי הסילוקין מהרשות הפלסטינית, וכעת מחפשת מדינה שתחליף אותה. בישראל שוקלים צעדי ענישה נוספים נגד נורבגיה

ישראל ביטלה את הסדר הנאמנות עם נורבגיה
אבו מאזן צילום: פלאש 90

ישראל ביטלה את העברת כספי הסילוקין מהרשות הפלסטינית למשמורת באוסלו - זאת במסגרת צעדי הענישה השונים שמטילה ישראל על מדינות שהכירו במדינה פלסטינית בחודשים האחורים. 

ב"ווינט" דווח כי ההחלטה התקבלה בקבינט, ומאז נשמרה בסודיות מוחלטת. מאז פרצה המלחמה נוקטת נורבגיה בקו קשה מול ישראל, וקראה לה פעמים רבות לסיים את המלחמה. שרים בכירים במדינה סיפקו מספר אמירות קשות נגד ההתנהלות הישראלית. 

ישראל בוחנת באמצעות ארה"ב הסכם עם מדינה אחרת שתחליף את נוברגיה. בישראל מנסים לשכנע את שוויץ לקבל את תפקיד הנאמנות לכספי הסילוקין. במסגרת זאת השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ביקר לאחרונה בשוויץ. 

"השר אכן ביקר בשוויץ, אך לא נוכל להתייחס למהות הביקור. השר לא נפגש עם שוויצרים בנושא שהוזכר. מי שבוחן את המהלך אלו האמריקנים", אמרו גורמים ל"ווינט". 

נזכיר כי לפני יומיים, בחוות דעת שהעבירה להרכב הקדם-משפט בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, טענה נורבגיה, הערבה להסכמי אוסלו, כי בית הדין יכול להעמיד לדין ישראלים. 

הנורבגים טענו שמאחר שפלסטין הצטרפה לאמנת רומא, על האג להפעיל את סמכות השיפוט שלו על פלסטין, ולפיכך ביכולתו להעמיד לדין ישראלים.

נורבגיה הרשות הפלסטינית ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}