י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
ביקרו בערים רבות

תלמידי הישיבה עזבו את המבנה לטובת הילדים

תלמידי הישיבה לצעירים במוסקבה טסו להמשך לימודים בחודש הקיץ ולחיזוק מספר ערים ברחבי רוסיה. הכנת רבות ברוחניות עברו התלמידים לקראת הטיסות והנסיעות הארוכות ברכבות ובאוטובוסים

תלמידי הישיבה עזבו את המבנה לטובת הילדים
תלמידי הישיבה לצעירים במוסקבה צילום: מבשר טוב מוסקבה

הישיבה לצעירים במוסקבה השוכנת במשך כל השנה במתחם רחב ידים באזור 'איסטרא', גלתה ממקומה כדי לאפשר במתחמה קיומם של קעמפים שונים מטעם 'גן ישראל' למאות ואלפי ילדים יהודים בבירת רוסיה.

"זכות עצומה הייתה לנו לארח את ילדיכם התלמידים היקרים, שקידשו שם שמים בהליכותיהם האצילות, ובהתנהגותם בדרך ארץ. כל מי שזכה לראותם לא מפסיק להתפעל. החל מחברי הקהילה היהודית ועד לעובדי המטבח והניקיון". זהו חלק מזערי מתוך שלל התגובות החמות שהגיעו אל לשכתו של רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, מייסד כלל הישיבות במוסקבה, שביוזמתו נבחרה הישיבה לצעירים השוכנת במשך כל השנה במתחם רחב ידים באזור 'איסטרא' לעבור מקום.

לאחר גיבוש התלמידים ולימוד אינטנסיבי בעיר ניז'ני-נוביגרוד, באחוזה גדולה על גדות נהר הוואלגה, אותה איתר רב העיר השליח הרב שמעון ברגמן, התפצלו התלמידים הרבים לערים נוספות, כמו קאזאן בירת רפובליקת טטרסטן, באירוח רב העיר השליח הרב יצחק גורליק, ובעיר אירקוצק שבסיביר, באירוח רב העיר השליח הרב אהרן הכהן וגנר. ובכל המקומות אליהם מגיעים התלמידים, הם משרים אווירה תורנית רצינית, מתנדבים ללמוד בחברותא עם יהודי העיר, בימי שישי הארוכים מבקרים בבתי יהודים כדי לזכותם במצוות תפילין, מזוזה, מזון כשר ועוד, ומאתרים ילדים יהודים הראויים להשתלב במסגרות החינוך השונות במוסקבה.

הכנת רבות ברוחניות עברו התלמידים לקראת הטיסות והנסיעות הארוכות ברכבות ובאוטובוסים - הכנות שנמסרו בידי ראש הישיבה הגה"ח ר משה לרמן, לצד משפיעי הישיבה הרה"ח ר׳ חנן טייכטל, הרה"ח ר' מנחם מענדל ווילענסק, הרה"ח ר' מנחם מענדל רודרמן, יחד עם ר"מי הישיבה, משגיחים והתלמידים השלוחים. 

על הצד הטכני והגשמי עמדו מנהלה הגשמי של הישיבה הרב יוסף משה ויסברג עם צוות עוזריו, שעמלו במשך תקופה ארוכה כדי לסדר את הפרטים הרבים והמורכבים, והתוצאות הברוכות מדברות בעד עצמן ושמה הטוב של הישיבה יצא למרחקים ורבים מתדפקים על דלתותיה, אך מתקבלים אליה רק בני הרבנים והשלוחים בכל מדינות חבר העמים, ובוגריה ממשיכים אל הישיבות החשובות שבכותל המזרח של עולם התורה בעולם כולו.

הרב לאזאר רוסיה מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}