י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מהמצוינים בישיבה

שמחה בחסידות: הרבי לקח לחתן את ה'הויז בחור' האישי

הבחור ששימש את האדמו"ר מצאנז זוועהיל בתור 'הויז בחור' ונחשב ללמדן ואף זכה לתואר 'מורינו' זכה להשתדך עם בתו של האדמו"ר. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא מהמשמחה בחצר החסידות ביוניון סיטי בארה"ב

שמחה בחסידות: הרבי לקח לחתן את ה'הויז בחור' האישי
הרבי מצאנז זוועהיל עם החתן ההויז בחור צילום: באדיבות המצלם

חסידי צאנז זוועהיל בארה"ב נרגשים לרגל שמחת אירוסי בתו של האדמו"ר עם החתן החשוב יעקב שליסל, שהוא לא פחות ולא יותר ה'הויז בחור' של האדמו"ר - הויז בחור – מלשון 'הבחור של הבית', המשב"ק האישי להרבה פרטים הנוגעים לאדמו"ר. מלבד תפקידם של הגבאים הוא משרת את האדמו"ר גם בזמנים לא זמנים ולאו דווקא בשעות קבועות. 

הבחור יעקב שליסל הוא לא סתם 'הויז בחור', הוא מהבחורים המצוינים בישיבת 'אהל שלמה' צאנז זוועהיל ביוניון סיטי, הוא בנו של הרב החסיד רבי יצחק יוסף שליסל מחשובי תושבי יוניון סיטי והוא חתן הרב החסיד רבי אברהם יצחק אייזנברגר שהוא חתנו של גאב"ד לינז זצ"ל. 

החתן, בהיותו מראשוני התלמידים בישיבה שנפתחה לפני ארבע שנים, עם הסתלקותו של האדמו"ר מצאנז זוועהיל זצ"ל פתח הרבי החדש את הישיבה. החתן מצטיין בתואר 'מורינו' השמור למי שנבחן על מאות דפי גמרא ובד בבד נבחר לשמש את הרבי. 

שמחת האירוסין התקיימה בסוף שבוע שעבר במחנה של צאנז זוועהיל בהשתתפות התלמידים והחסידים ששמחו בשמחת אירוסי ההויז בחור הנאמן ולאחר מכן נערכה סעודת הילולא לרגל הסתלקותו של האדמו"ר זצ"ל. 

הרבי מצאנז זוועהיל הויז בחור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}