ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
סכנה דיפלומטית

דיווח: השר שיקלי בחן אפשרות לרגל אחר סטודנטים אמריקאים תומכי טרור

לפי הפרסום, שר התפוצות נפגש עם מנכ"ל חברת ביון פרטית ובחן אפשרות של ביצוע פעולות מעקב וביון כנגד סטודנטים אמריקאים המעורבים במאבק האנטישמי נגד ישראל בקמפוסים בארה"ב. בסופו של דבר המבצע לא יצא לפועל. דיפלומטים בכירים טוענים כי המבצע היה עשוי להסב נזק דיפלומטי אדיר ליחסים עם האמריקאים

דיווח: השר שיקלי בחן אפשרות לרגל אחר סטודנטים אמריקאים תומכי טרור
השר עמיחי שיקלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התפוצות עמיחי שיקלי נפגש מנכ"ל חברת הריגול הפרטית בלאק קיוב, כדי לבחון אפשרות שהחברה תוציא לפועל מבצע ביון פרטי, נגד ארגון העומד בחזית ההפגנות האנטישמיות נגד ישראל בקמפוסים בארה"ב. כך מפרסם הבוקר (רביעי) התחקירן גור מגידו ב'דה מרקר'.

לפי הפרסום, שיקלי בחן את האפשרות שחברת הביון הפרטית תבצע משימות ביון שלא ייוחסו למדינת ישראל באופן רשמי. עם זאת, חשוב ציין שהמבצע לא יצא לפועל בסופו של דבר. 

הארגון שנגדו ביקש שיקלי לבחון אפשרות של ביון פרטי, הוא "סטודנטים למען צדק בפלסטין", שכאמור עומד בחזית ההפגנות האנטישמיות נגד ישראל בקמפוסים בארה"ב, מאז פרוץ המלחמה. הפגישה בין שיקלי למנכ"ל חברת הביון, דן זורלא, התקיימה בשבועות האחרונים.

צילום מסךהפגנות נגד ישראלצילום: צילום מסך

יש לציין כי הארגון שנגדו נבחנה אפשרות הביון, הוא ארגון הפעיל בעשרות אוניברסיטאות בארה"ב, בקנדה ובניו זילנד ועומד גם מאחורי גילויי תמיכה בטרור, כולל בטבח 7 באוקטובר. 

בכירים דיפלומטים לשעבר אמרו לדה מרקר, כי שימוש בחברת ביון פרטית נגד ארגון שמרכז פעילותו בארה"ב ושרוב פעיליו אזרחים אמריקאים עשוי להיתפס כפגיעה בריבונות האמריקאית. לדבריהם, פעילות כזאת עלולה לפגוע ביחסים בין ישראל לממשל האמריקאי ובדימוי שלה בקרב הציבור האמריקאי.

אריה לייב אברמס, פלאש 90הבית הלבןצילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

משרד התפוצות בראשותו של שיקלי ומקורות ששוחחו עם דה מרקר, טענו טענות סותרות ביחס לשאלה מי יזם את הרעיון למבצע הביון ומי זה שדחה את היוזמה. במשרד התפוצות טענו בתגובה לכתבה כי חברת הביון היא זו שהציעה את המבצע ואילו המשרד דחה אותו, אולם המקורות טוענים שהתמונה הפוכה: יוזמת הריגול הייתה של המשרד והיא נדחתה בידי החברה, על רקע חשש שהמבצע יסבך את החברה עם הממשל האמריקאי ויפגע ביכולתה לפעול בעתיד בארה"ב.

ממשרד התפוצות נמסר בתגובה: "מתחילת המלחמה, המשרד קיים פגישות עם עשרות ארגונים המבקשים לסייע למאמץ של מדינת ישראל בתחומים שונים. לבקשת החברה, התקיימה פגישה עם הדרג המקצועי במשרד, ובסיומה הוחלט לא להתקדם להתקשרות כלשהי".

מבלאק קיוב נמסר: "החברה מתכננת ומוציאה לפועל מבצעי מודיעין מורכבים לטובת הליכים משפטיים, והכל בהתאם לחוק בכל מדינה בה היא פועלת. בלאק קיוב אינה פועלת ומעולם לא תיכננה לפעול נגד סטודנטים או קבוצות מחאה פוליטיות בארה"ב".

עמיחי שיקלי משרד התפוצות ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}