י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אחרי רצח הילדות

ההתפרעויות בבריטניה נמשכות: מאות נעצרו

יותר מ-400 מוחים נעצרו עד כה במסגרת המחאות הנרחבות בעקבות רצח שלוש הילדות בבריטניה, ו-100 מתוכם כבר הואשמו בסעיפים שונים. ראש ממשלת בריטניה הורה להגביר את הנוכחות המשטרתית ברחובות

ההתפרעויות בבריטניה נמשכות: מאות נעצרו
משטרת בריטניה צילום: שאטרסטוק

בהפגנות הנרחבות בבריטניה נגד מהגרים ומסולמים בשל רצח שלוש הילדות בסדנת הריקוד, נעצרו עד כה יותר מ-400 מוחים, 100 מתוכם כבר הואשמו בסעיפים שונים. 

ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר הורה להגביר את הנוכחות המשטרתית ברחובות. איחוד האמירויות התייחסה למהומות אלו והמליצה לאזרחיה לנקוט בזהירות בהגיעם לבריטניה. 

נזכיר כי ההתפרעויות באות מצד פעילי ימין קיצוני שפועלים נגד מהגרים בשל הטענה השקרית שהופצה ברשתות לפיה מי שרצח שלוש ילדות בסדנת ריקודים הוא מהגר.

בין היתר המוחים השחיתו מסגד בעקבות טענות שקריות שהרוצח הוא מבקש מקלט בן 17. המשטרה הדגישה כי מדובר ביליד בריטניה וכי אין חשד שמדובר בפיגוע טרור. 

ראש הממשלה סטרמר אמר ברקע המהומות כי "לאנשים במדינה הזאת יש את הזכות להיות בטוחים, ובכל זאת ראינו מתקפות נגד קהילות מוסלמיות, נגד מסגדים ונגד קהילות מיעוטים אחרות, הצדעות במועל יד ברחוב, מתקפות על המשטרה ואלימות מופקרת של הימין הקיצוני לצד רטוריקה גזענית. אני לא מפחד לומר שזו בריונות ימנית קיצונית".

בריטניה מהגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}