י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בגלל המלחמה

שגרירים רבים לא יגיעו לטקס לאחר שישראל לא הוזמנה

שגרירים ממדינות מערביות יחרימו את טקס הזיכרון לקורבנות פצצת האטום בעיר נגסאקי שביפן, בעקבות אי-הזמנת השגריר הישראלי. שגרירי קבוצת המדינות המתועשות (G7) הודיעו שישלחו דיפלומטים בדרג זוטר במקום השגרירים

שגרירים רבים לא יגיעו לטקס לאחר שישראל לא הוזמנה
גלעד כהן שגריר ישראל ביפן אתמול בטקס צילום: שגרירות ישראל ביפן

שגרירי המערב יחרימו את טקס הזיכרון לקורבנות האטום בנגסאקי ביפן בעקבות אי הזמנתו של שגריר ישראל בשל המלחמה. כך דווח ב-Ynet. בין השגרירים, גם שגריר ארה"ב רם עמנואל המדינה שהטילה את הפצצה על נגסקי. הוא הודיע לראש העיר כי אם השגריר הישראלי לא מוזמן גם הוא לא יגיע.

עמנואל, יחד עם שגריר ישראל, גלעד כהן, יגיעו לטקס זיכרון לקורבנות נגסאקי שמתקיים בטוקיו - בדיוק בשעת הטלת הפצצה. גם שגרירת בריטניה ביפן, ג'וליה לונגבוטום, הודיעה כי לא תשתתף בטקס, משום שהעיר לא הזמינה את ישראל להשתתף. לונגבוטום אמרה כי בניגוד לרוסיה שפלשה לאוקראינה ולבלארוס ששיתפה עמה פעולה, ישראל מממשת את זכותה להגנה עצמית. לכן, התייחסות לישראל באותו אופן יהיה מטעה, אמרה.

איתמר אייכנר דיווח כי מלבד ארה"ב ובריטניה, שגרירי ה-G7 מצרפת, גרמניה, איטליה וקנדה יחרימו גם הם את הטקס וישלחו דיפלומטים בדרג זוטר. רבים משגרירי האיחוד האירופאי לא יגיעו, כולל שגריר האיחוד האירופי עצמו. כמו כן לא ישתתפו שגרירי אוסטרליה ואוקראינה.

אתמול השתתף השגריר ביפן, גלעד כהן, בטקס לזכר קורבנות ההפצצה בהירושימה. בטקס השתתפו גם ראש ממשלת יפן פומיו קישידה, שרת החוץ יוקו קמיקאווה, שרי הקבינט, ראש העיר, מושל המחוז, שגרירים רבים ואזרחים. בשעה 8:15, בדיוק בשעת הטלת הפצצה, נשמע הפעמון והקהל עמד.

בתום הטקס פרסם השגריר כהן פוסט ברשת X: "כמו בשנים קודמות, היום זכיתי להשתתף בטקס הזיכרון לשלום הירושימה מטעם ישראל. מתן כבוד למשפחות ולתושבי יפן לזכרם של אלו שאיבדו את חייהם באוגוסט 1945. אנו עומדים איתכם בזיכרון".

גלעד כהן יפן הירושימה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}