י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ביום שאחרי

קטאר וסעודיה מסרבות לשלוח חיילים לכוח שמירת השלום

ירדן, קטאר וסעודיה מסרבים להצטרף לכוח שמירת השלום לאחר המלחמה בעזה. ארה"ב תעזור להקים ולהכשיר את כוח השלום. המטרה בסופו של דבר להעביר את עזה לשליטת הרשות הפלסטינית

קטאר וסעודיה מסרבות לשלוח חיילים לכוח שמירת השלום
חאן יונס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ירדן, קטאר וערב הסעודית דחו בקשות לשלוח חיילים לכוח שמירת השלום לאחר המלחמה בעזה, כך אמרו מקורות ל"טיימס אוף ישראל".

"נראה שהחיילים המיועדים מגנים על ישראל מהפלסטינים", אמר בכיר ערבי, והסביר את התנגדותן של עמאן, דוחא וריאד לכוח השלום שמקדמת ארצות הברית בעזה לאחר המלחמה.

מנגד כפי שדיווחנו מצרים ואיחוד האמירויות הערביות הביעו נכונות להשתתף בכוח ביוני האחרון. בעוד ריאד דחתה את הבקשה לשלוח חיילים לכוח השלום שלאחר המלחמה, וושינגטון עדיין מקווה שסעודיה תוביל את מאמצי השיקום, כך דווח ב"טיימס אוף ישראל".

במאמר מפורט ב"פייננשל טיימס" הבריטי, כתבה בחודש יוני האחרון עוזרתו של שר החוץ האמירותי לעניינים מדיניים, לאנה נוסייבה, כי יש צורך להקים "כוח משימה רב לאומי זמני בעזה". עוד הוסיפה הבכירה האמירותית כי המהלך צריך להיות מלווה "בהפסקת הבנייה בהתנחלויות וההסתה לאלימות בשטחים מצד גורמים ישראליים".

לדבריה, בין משימותיו של הכוח - "מענה למשבר ההומניטרי בעזה, ביסוס חוק וסדר ברצועה, הנחת היסודות לממשל עתידי וסלילת הדרך לאיחוד בין רצועת עזה לבין הגדה המערבית, תחת רשות פלסטינית לגיטימית".

קטאר סעודיה מצרים ארצות הברית עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}