י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בארה"ב סבורים

ייתכן שאיראן שוקלת מחדש את התגובה לחיסול הנייה

גורמים בבית הלבן סבורים שהמאמצים של נשיא ארצות הברית לרסן את תגובת איראן לחיסולו של הנייה בטהראן נושאים פרי. מסרים החשאיים הועברו לאיראן דרך השגרירות של שווייץ בטהראן

 ייתכן שאיראן שוקלת מחדש את התגובה לחיסול הנייה
מצעד צבאי בטהראן צילום: שאטרסטוק

בארה"ב סבורים כי ייתכן שאיראן שוקלת מחדש את התגובה לחיסול הנייה. גורמים בבית הלבן סבורים שהמאמצים של נשיא ארצות הברית ביידן לרסן את תגובת איראן לחיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסעמיל הנייה בטהרן נושאים פרי וייתכן כי איראן שוקלת מחדש את תוכנית התגובה שלה. כך דווח ב"וושינגטון פוסט".

על פי הדיווח, תוכניותיו של חיזבאללה עדיין לא ברורות. לדבריהם, "איראן כנראה מתעכבת בגלל מפגן הכוח האמריקני השבוע, ומהמסרים החשאיים שהועברו דרך השגרירות של שווייץ בטהראן ולשגרירות איראן באו"ם", נכתב.

התגובה האיראנית הסתבכה בגלל בלבול בנסיבות מותו של הנייה. טהראן טענה תחילה כי הוא נהרג מפגיעת טיל ישראלי, שדרש תגובה איראנית דומה. אבל גורמים רשמיים אומרים שטהראן הגיעה למסקנה שהוא חוסל במקום זאת על ידי פצצה סמויה, אולי מה שיגרום לתגובה אחרת.

"איראן מבינה בבירור שארה"ב אינה מערערת את ההגנה על האינטרסים שלנו ועל שותפינו. העברנו כמות משמעותית של נכסים צבאיים לאזור כדי להדגיש את העיקרון הזה", מסר בכיר בממשל ל'וושינגטון פוסט'.

מסרים אמריקאים לאיראן גם הבהירו כי הסיכון להסלמה גדולה הוא גבוה ביותר, עם השלכות חמורות על יציבות הממשלה החדשה באיראן.

 

איראן ארצות הברית איסמעיל הנייה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}