י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
באירוע פרידה

שגריר ישראל: "איראן מפרשת את שתיקת העולם כאור ירוק לתקוף"

השגריר ארדן נאם באירוע מיוחד לרגל סיום כהונתו באו"ם: "איראן מפרשת את שתיקת העולם והאו"ם כמתן ״אור ירוק" לתקוף את ישראל, וזה בדיוק כמו השתיקה המבישה של העולם, כשהנאצים החליטו בועידת ואנזה על רצח העם היהודי"

שגריר ישראל: "איראן מפרשת את שתיקת העולם כאור ירוק לתקוף"
השגריר ארדן צילום: אוהד קב

משלחת ישראל לאו"ם קיימה, יחד עם פדרציית ניו יורק, אירוע בהשתתפות מאות מוזמנים לציון תום כהונתו של השגריר ארדן. באירוע השתתפו שגרירים רבים, ראשי ארגונים יהודים, ראש עיריית ניו יורק אריק אדאמס חבר הקונגרס ריצ'י טורס ורבים נוספים.

חבר הקונגרס ריצ'י טורס אמר לשגריר ארדן: ״גלעד היית לוחם למען בני עמך בשעה הכי קשה. אני מצדיע יחד עם כולם למורשת שאתה מותיר כאן. השמעת קול ברור וחזק למען העם היהודי במוסד כמו האו"ם שהאנטישמיות טבועה בו".

ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס אמר לשגריר ארדן בנאומו באירוע:
"אני מודה לך על ההשראה שהענקת לי בכל פעם שנפגשנו, בכל פעם שעמדנו אחד לצד השני ובכל פעם שנאבקנו יחד".

השגריר גלעד ארדן התייחס בנאומו לאיום מאיראן: "איראן וגרורותיה מאיימות לתקוף את ישראל מכל כיוון. אנו לא נרתע ואלו שמנסים לפגוע בנו, ישלמו מחיר כבד וידנו הארוכה תגיע לכל מקום.

השגריר ארדן נואם באירוע צילום: באדיבות המצלם

אפילו היום כשאיראן מאיימת בגלוי "להעניש" את ישראל, האו"ם שותק. איראן מפרשת את שתיקת העולם והאו"ם כמתן ״אור ירוק" לתקוף את ישראל, וזה בדיוק כמו שתיקתו המבישה של העולם כשהנאצים החליטו בוועידת ואנזה על רצח העם היהודי".

עוד אמר השגריר ארדן: ״השתדלתי להקרין אמונה ונחישות בכל נאום שנשאתי באו״ם, בכל פגישה ובמהלך כל ראיון. פעמים רבות נשאלתי כיצד אני יכול להגיע כל יום לעבודה, במקום שיש בו כל כך הרבה שנאה וצביעות נגד ישראל. תשובתי פשוטה: זה קל להגן על ישראל משום שאם אתה יודע את האמת ומאמין בה, אתה זוקף את ראשך בגאווה גם מול ביקורת ומתקפות מתמשכות. אני יודע שאני מייצג את המדינה המוסרית בעולם".

השגריר ארדן שיתף את הקהל בשיחתו הראשונה עם מזכ"ל האו"ם כמשל וסמל ליחסי האו"ם עם ישראל: "עם כניסתי לתפקיד ישראל הגיעה לאחד ההישגים המרשימים שלה: ״הסכמי אברהם״. במהלך אותם ימים קיימתי שיחת נימוסין והיכרות עם מזכ״ל האו״ם לציון תחילת כהונתי. זו הייתה שיחתנו הראשונה והיה מצופה שתהיה חיובית ולבבית. לתומי חשבתי שמזכ״ל האו״ם יברך את ישראל על ההישג המשמעותי הזה ועל חתירתינו לשלום. שכן דו קיום הוא ערך מרכזי באו״ם. אולם נדהמתי כשכל מה שהיה למזכ״ל לומר לי הוא, שהוא מקווה שההסכם לא יבוא על חשבון הפלסטינים".

השגריר ארדן התייחס בנאומו לשימוש שעשה בתמונות ועזרים במהלך נאומיו באו״ם כדי להעביר לעולם את עמדתה של ישראל: ״עשיתי כל שיכולתי במטרה להעלות את המודעות לזוועות ה-7 באוקטובר, לחטופים ולנרצחים ולאלימות הפלסטינית, לשם כך פעלתי בכל דרך אפשרית ותוך שימוש בכל אמצעי".

לסיכום, השגריר ארדן תיאר בנאומו את הישגיה של ישראל באו"ם במסגרת כהונתו: "היה לי העונג לראות את ישראל נכנסת לתכנית האמריקנית לפטור מויזה - פרוייקט שהתנעתי במהלך כהונתי כשגריר בושינגטון; הבאנו משלחות רבות  של שגרירי או"ם לישראל וראינו כיצד הם מבינים טוב יותר את האתגרים איתם אנו מתמודדים; הובלתי שורה של אירועים שחשפו את היזמות, החדשנות והיצירתיות הישראלית. בנוסף העברתי החלטה חשובה בעצרת הכללית נגד הכחשת שואה - ההחלטה הישראלית השניה שעברה אי פעם בעצרת הכללית. ובנוסף נבחרתי לכהן כסגן העצרת הכללית לאכזבתם של חלק מהמדינות באו״ם".

גלעד ארדן איראן מלחמת חרבות ברזל האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}