י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
השוואות נוראיות

ישראל דורשת מהאו״ם לפטר את הדווחית האנטישמית אלבנזה

ארדן פנה במכתב חריף למיגל מורטינוס, תת המזכ״ל הממונה על המאבק באנטישמיות: ״אני קורא לך לפעול לפיטוריה של פרנצ׳סקה אלבנזה דווחית האו״ם ״לשטחים״, שטענה כי קורבנות 7.10 נרצחו בגלל ׳הדיכוי הישראלי׳ ושהשוותה בין רה״מ נתניהו והיטלר״

ישראל דורשת מהאו״ם לפטר את הדווחית האנטישמית אלבנזה
ארדן במליאת האו"ם צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן פנה במכתב תקיף לתת מזכ״ל האו״ם הממונה על המאבק באנטישמיות, מיגל מורטינוס, בדרישה לגנות ולפעול לפיטוריה של דווחית האו״ם ל"שטחים" פרנצ׳סקה אלבנזה בגין התבטאויותיה האנטישמיות.

השגריר ארדן תיאר במכתבו את ההתבטאות האנטישמית האחרונה של אלבנזה ביחס לנאום נתניהו בקונגרס:

״ב-25 ביולי אלבנזה הגיבה לפרסום ברשת X בו מוצגת תמונה של היטלר מוקף בנאצים שמצדיעים לו, לצד תמונה של ראש ממשלת ישראל מוקף בחברי הקונגרס האמריקני המקדמים אותו בברכה בליווי הציטוט: ׳ההיסטוריה תמיד מתבוננת׳. תגובתה של דווחית האו״ם אלבנזה לכך הייתה; ״זה בדיוק מה שחשבתי״.

השגריר ארדן הדגיש: "בעלת מנדט מטעם האו״ם משווה בין ראש ממשלת ישראל הנבחר, מדינת העם היהודי, לבין מי שאחראי ל״רצח עם״ מכוון ושיטתי של היהודים".

השגריר ארדן הדגיש במכתבו כי התבטאות זו הייתה מזעזעת אף ללא ההיסטוריה האנטישמית של אלבנזה, אך בעברה גם שורה ארוכה של התבטאויות אנטישמיות נוספות, לרבות פעילות ברחבי העולם במימון ארגוני BDS ונסיעה לאירוע שנועד להגן על מחבלים שהשתתפו בטבח ה-7.10. 

באירוע זה טענה אלבנזה כי ״קורבנות 7.10 לא נהרגו בגלל יהדותם אלא בתגובה לדיכוי הישראלי״.
 

גלעד ארדן האו"ם מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה נתניהו היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}