י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
נעצר בדקה ה-90

פקיסטני עם קשרים באיראן הואשם בתכנון להתנקש בטראמפ

משרד המשפטים האמריקני הגיש כתב אישום נגד אזרח פקיסטני החשוד בקיום קשרים עם איראן וניסיון להתנקשויות פוליטיות. חוקרי FBI מאמינים כי בין המטרות של החשוד, היה גם המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ

פקיסטני עם קשרים באיראן הואשם בתכנון להתנקש בטראמפ
אילוסטרציה צילום: pixabay

ממשלת ארה"ב הגבירה את האבטחה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ובכירים אחרים, כך דווח בארצות הברית. חוקרי ה-FBI מאמינים שטראמפ ופקידי ממשל של ארה"ב בהווה ובעבר היו מטרות למזימה.

אסיף מרצ'נט, בן 46, מואשם בכך שנסע לעיר ניו יורק ועבד עם רוצח שכיר כדי לבצע את ההתנקשויות בסוף אוגוסט או בתחילת ספטמבר, כך על פי כתבי אישום שהגישו תובעים פדרליים בברוקלין ניו יורק.

מרצ'נט נעצר ב-12 ביולי בזמן שהתכונן לעזוב את ארצות הברית, זמן קצר לאחר שנפגש עם רוצחים כביכול, שהיו אמורים לבצע את הרציחות אך היו למעשה בלשים סמויים.

מרצ'נט אמר כי הוא רוצה לחסל את אלה ש"פוגעים בפקיסטן ובעולם המוסלמי" והוסיף כי "אלה לא רק אנשים נורמליים".

ה-FBI חקר את מזימת הרצח, שבועות לפני שצעיר בן 20 מפנסילבניה נסה להתנקש בנשיא לשעבר. גורם ב-FBI אמר ל-CNN כי החוקרים לא מצאו ראיות לכך שלמרצ'נט היה קשר כלשהו לירי בפנסילבניה.

כחלק מהמזימה, אומרים התובעים, מרצ'נט חיפש גברים שיבצעו את ההתנקשויות בפועל, אישה שתעשה סיורים ותבדוק את השטח, וכ-25 אנשים שיוכלו לבצע מחאה כהסחת דעת לאחר הרצח.

מרצ'נט נפגש עם סוכנים סמויים שהזדהו כרוצחים שכירים, הוא אמר שהוא רוצה שהם יהרגו "אדם פוליטי בסוף אוגוסט או בתחילת ספטמבר". הוא שילם להם מקדמה של 5,000 דולר על ההתנקשות. הוא תכנן לעזוב את ארצות הברית לפני ההתנקשות, אך נעצר לפני שהספיק לצאת.

דונלד טראמפ ארצות הברית פקיסטן איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}