ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
רוח המפקד

מגמה חדשה בפיקוד המרכז: יותר תקיפות מהאוויר, יותר לחץ על המחבלים

בפיקוד מרכז דורשים להכניס צוות קרב חטיבתי לצפון השומרון, כחלק ממגמת התעצמות הלחימה בארגוני הטרור באזור. האלוף החדש לוחץ להגביר את התקיפות האוויריות נגד מחבלים

מגמה חדשה בפיקוד המרכז: יותר תקיפות מהאוויר, יותר לחץ על המחבלים
מפקד איו"ש אבי בלוט צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

בפיקוד מרכז בצה"ל, העבירו לאחרונה דרישה למטה הכללי להכניס צוות קרב חטיבתי לצפון השומרון, גזרה האחראית בין היתר על ג'נין וקיני צרעות אחרים של טרור בשומרון. כך פורסם ב'ישראל היום'.

במקביל, אלוף פיקוד מרכז, אבי בלוט, לוחץ להגביר את התקיפות האוויריות נגד מחבלים, תוך שימוש בשיטות חדשות ומתוחכמות, כדי להוציא אותם ממחבואם ולפגוע בהם.

רק לפני פחות מחודש נכנס לתפקיד האלוף בלוט, במקומו של אלוף יהודה פוקס הפורש, שספג ביקורת חריפה מציבור המתיישבים ואף נשא בטקס פרישתו נאום תוקפני שהכעיס במיוחד את הימין. 

בימים האחרונים התרחשו שני מבצעים משמעותיים לסיכול טרור בצפון השומרון. היום הסתיים מבצע במחנה הפליטים ג'נין, במהלכו חוסלו 11 מחבלים ונפצעו יותר מ-20, חלקם חוסלו מהאוויר. בשבת חוסלו תשעה מחבלים בשתי תקיפות אוויריות באזור טול-כרם ובשבוע שעבר חוסלו מהאוויר מפקדי חמאס וחללי אל־אקצא המקומיים.

לפי הדיווח בישראל היום, בצה"ל החלו להגביר את הלחץ. הכוחות פועלים בצורה מתוחכמת מבעבר, בניסיון להוציא את המחבלים מהמקום שבו הם מסתתרים ולפגוע בהם, ולכן האלוף בלוט מעוניין להגביר את התקיפות האוויריות. 

הדרישה בנוגע להכנסת צוות קרב חטיבתי משמעותית, שכן בניגוד לכוחות בשטח היא מוכוונת אך ורק ללחימה, ולא גם למשימות הגנה וביטחון שוטף. מי שמבצעים כרגע את רוב הפעילויות האינטנסיביות ביותר בצפון השומרון הם לוחמי ימ"ס איו"ש של מג"ב. 

אם אכן ייכנסו צוותי קרב חטיבתיים לצפון השומרון, המשמעות תהיה לחימה עזה בהרבה בשטח, כולל מבצעי המשך משמעותיים, שדומים במידת מה לתמרון של ממש בתוך השטח. בשילוב עם תקיפות אוויריות משמעותיות, מקווים בצה"ל, יצליחו לפגוע קשות במחבלים המאורגנים.

צה"ל אבי בלוט פיקוד המרכז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}