י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הדריכות נמשכת

חשש שאיראן וחיזבאללה ינסו לבצע פיגועים נגד ישראלים בחו"ל

בישראל נערכים לאפשרות שתהיה תגובה מפוצלת של חיזבאללה ואיראן, שייתכן כי היא תדרוש שהות של כמה שעות באזורים ממוגנים. בישראל נערכים לכך שחיזבאללה יתקוף לפני איראן ושההתרעה תהיה קצרה. בנוסף, חשש מפגיעה בנציגויות ישראליות בחו"ל

חשש שאיראן וחיזבאללה ינסו לבצע פיגועים נגד ישראלים בחו"ל
אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

בישראל ממתינים לתקיפה מצד חיזבאללה ואיראן לחיסולים בטהראן ובביירות. במקביל, בעולם נעשים מאמצים למתן את הציר האיראני, ולמנוע ממנו להגיב בצורה שתפגע באזרחים. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה והמנהיג העליון של איראן חמינאי עושים מאמצים בימים האחרונים להבהיר כי אינם מעוניינים במלחמה כוללת.

איראן יכולה לתקוף לבד או יחד עם חיזבאללה. החות'ים, שרוצים לנקום את התקיפה בנמל חודיידה, צפויים להשתתף במתקפה וכך גם המיליציות הפרו-איראניות בסוריה ובעיראק. נסראללה התייחס לכך בנאומו, ואמר כי הפעולה של חיזבאללה יכולה להגיע יחד עם כל הציר האיראני - ויכולה גם להגיע לחוד.

ב"וושינגטון פוסט" פורסם סקר מדאיג לפיו רוב האמריקנים מתנגדים לשליחת כוחות להגנה על ישראל במקרה שתותקף בידי שכנותיה. לפי הסקר, שערכה מועצת שיקגו לעניינים גלובליים, 55% מהאמריקנים התנגדו לשליחת כוחות צבא ארה"ב, בעוד 41% תמכו בכך. בקרב הרפובליקנים, 55% בעד שליחת הכוחות, ואילו אצל הדמוקרטים רק 35% בעד.

ב-Ynet דווח כי יש חשש כבד בישראל שאיראן וחיזבאללה ינסו לבצע פיגועים נגד ישראלים בחו"ל או לפגוע בדיפלומטים ישראלים ובשגרירויות ישראליות. לכן, מאז החיסולים הכריז משרד החוץ על הכוננות הביטחונית הגבוהה ביותר, בדומה לרמה שהונהגה אחרי 7 באוקטובר.

בישראל גם נערכים לאפשרות שתהיה תגובה מפוצלת של חיזבאללה ואיראן, שייתכן כי היא תדרוש שהות של כמה שעות באזורים ממוגנים, כך דווח בכאן חדשות.

עוד דווח, כי בישראל נערכים לכך שחיזבאללה יתקוף לפני איראן, ולכך שההתרעה תהיה קצרה. בניגוד להיערכות מול תקיפה אפשרית מצד איראן, הסמיכות של חיזבאללה לישראל תקשה על היערכות מוקדמת.

וברקע כל זה, ממשל ביידן העביר מסר חריף לאיראן, דרך מדינות ערביות, שלא יסלימו את המצב. המסרים הועברו גם דרך מדינות האזור.

בחדשות 12 דווח כי איראן וחיזבאללה ממשיכות לתכנן ולתאם את המתקפה. לפי ההערכות במערכת הביטחון, באיראן ובלבנון נמצאים בדילמה באילו מטרות לפגוע ומה תהיה עוצמת התגובה של ישראל. 

איראן חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}