י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"חוסר סמכות"

היועמ"שית הודיעה לקרעי כי המינוי שהביא אינו חוקי - כך הגיב השר

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה הודיע לשר התקשורת שלמה קרעי כי החלטת הממשלה למנות את ד"ר אודליה מינס למ"מ יו"ר מועצת הרשות השניה אינה חוקית. קרעי השיב: "אני מחויב להחלטות הממשלה וכך גם אתה"

היועמ"שית הודיעה לקרעי כי המינוי שהביא אינו חוקי - כך הגיב השר
שר התקשורת שלמה קרעי במליאת הכנסת צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה היום (שלישי) לשר התקשורת שלמה קרעי כי החלטת הממשלה למנות את ד"ר אודליה מינס למ"מ יו"ר מועצת הרשות השניה "למרות שאינה עומדת בתנאי הכשירות" - אינה חוקית.

עו"ד ד"ר גיל לימון, המשנה ליועמ"שית כתב לקרעי כי "הואיל והממשלה איננה מוסמכת לאשר את מינויו של אדם שאיננו עומד בתנאי הכשירות המתחייבים על פי החוק הנוגע בדבר, מדובר בהחלטה שהתקבלה בחוסר סמכות, ודינה בטלות".

השר קרעי השיב למכתב ששלח המשנה ליועמ"שית, דחה את טענותיו, וקבע כי מינויה של ד"ר אודליה מינס תקף וכי היא נכנסה לתפקידה החל מיום ראשון האחרון.

השר קרעי השיב: "החלטת הממשלה בדבר מינויה של ד"ר אודליה מינס לממלאת מקום יו"ר מועצת הרשות השניה, בדיוק כמו החלטת הממשלה בדבר מינויו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (מינהלי) ד"ר גיל לימון, כבר התקבלה במליאת הממשלה ופורסמה כדין באתר המעטפה. לפיכך החלטה זו מחייבת כל עוד לא בוטלה בהחלטת ממשלה אחרת או בפסיקה של בית משפט מוסמך". 

קרעי המשיך: "הצעתך לראות בהחלטת ממשלה כבטלה באופן אוטומטי ללא הליך ופסיקה של בית משפט המוסמך לכך, משמעה אנרכיה ואובדן כל עוגן מינהלי יציב. דרישה כזו סותרת את המקובל במשפט הישראלי משחר הקמת המדינה ומשמעותה שכל הרוצה לכפור בעצם כהונתו של בעל תפקיד כלשהו בשירות המדינה, יבוא ויכפור. גם בכהונת היועץ המשפטי לממשלה ומשניו. אני מחויב להחלטות הממשלה וכך גם אתה".

שלמה קרעי גיל לימון הרשות השניה גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}