י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
האויבת הגדולה

האלוף מסביר: "לאיראן חיל ים מאוד מרשים, אך חיל האוויר עלוב"

אלוף (מיל') גיורא איילנד, לשעבר ראש אגף מבצעים, על המתקפה הקטלנית בגליל המערבי: "לא נראה שלחיזבאללה יש מחסור בכטב''מים כאלה"

האלוף מסביר: "לאיראן חיל ים מאוד מרשים, אך חיל האוויר עלוב"
מטוס סוחוי 35 רוסי צילום: Pixabay

אלוף (מיל') גיורא איילנד, לשעבר ראש אגף מבצעים, מתייחס למתקפת הכטב''מים הקטלנית של חיזבאללה ולמענה הישראלי לאיום החדש מהצפון.

בתחילת השיחה עם בן כספית אמר: "אין לישראל מענה סביר לכטב"מים. הכטב"מים עצמם הם מדגמים חדשים יותר, שקטים יותר, מהירים יותר, ופחות מתגלים מפני מכ"מים ואין לנו מענה טוב לעניין הזה, בטח לא בקנה מידה שהתרגלנו אליו ביירוט רקטות שמגיע לרמות ל-90% יירוט. זה לא נראה שלחיזבאללה יש מחסור בכטב"מים כאלה, זה בחלט דבר מאתגר ואין לנו מענה סביר".

"זה היה יכול להיות הנשק הכי יעיל ב-7 באוקטובר"

אז מה המענה הישראלי כנגד הכטב"מים? לדבריו, "בטווח של שנה-שנתיים יהיו פה מערכות לייזר שמייצרות מעין קיר וזה פיתרון מאוד טוב שהוא יחסית זול אך הוא לא מבצעי כיום. ישראל ויתרה לפני כעשרים שנה על אחד הכלים הכלים היותר יעילים וזה תותח ה'וולקן' שיורה אלפי כדורים בדקה ומסוגל במושגי מלחמת העולם השנייה להפיל הרבה מטוסים. אם היו כאלה בעוטף עזה זה היה יכול להיות הנשק הכי יעיל ב-7 באוקטובר, זה מענה מאוד זול ופשוט שהורדנו אותו בין היתר בגלל הליכה מוגזמת לדברים נורא מתקדמים".

"ישראל מעדיפה שאם ניכנס לעימות ישיר עם איראן אז שארה"ב תהיה איתנו וארה"ב לא איתנו. האמריקנים אומרים שהם יעזרו לנו בהגנה אך לא יעזרו לנו בהתקפה, יש פה בעיה עם העמדה האמריקנית, מבחינתם עד ה-5 בנובמבר שלא יכניסו אותם למקומות שהם לא רוצים להיות בהם", אמר על הסיוע האמריקני.

"אין לאיראנים חיל אוויר שיכול להתמודד עם שום חיל אוויר מודרני"

בהמשך השיחה התייחס ליחסי רוסיה-איראן: "לאיראנים יש יכולות מאוד מתקדמות של טילים בליסטיים, טילי שיוט וכטב"מים, יש להם חיל ים מאוד מרשים אך חיל האוויר שלו מאוד עלוב המתבסס עדיין על מטוסי פאנטום ישנים, למעשה אין לאיראנים חיל אוויר שיכול להתמודד עם שום חיל אוויר מודרני אז הם ביקשו מהרוסים את ה'סוחוי-35' שהוא מטוס קרב מאוד מתקדם שבהחלט בעל יכולות מרשימות והרוסים באופן עקרוני הסכימו, חלק מתכלית הביקור האחרון של שר ההגנה הרוסי באיראן היא כדי לקדם את העסקה הזו".

"רוסיה לא רוצה עכשיו מלחמה כוללת עכשיו באזור כי הם השקיעו המון בסוריה ב-10 שנים האחרונות וייצבו את המצב, מלחמה אזורית עלולה להכניס את סוריה משם ולהרוס את מה שהם הצליחו לבנות במאמץ גדול בעשור האחרון וזו רק סיבה אחת מדוע מבחינתם כדאי לשמור על הדברים בפרופיל יותר נמוך", סיכם.

איראן רוסיה גיורא איילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}